زمان مطالعه: 10 دقیقه

آزار جنسی 7 دانش آموز دختر توسط معلم ریاضی در فردوس/ پخش فیلم های مستهجن در کلاس های خصوصی

انتشار اخباری از آزار جنسی توسط یک معلم ریاضی در شهرستان فردوس امروز بازتاب گسترده در رسانه‌ها و افکارعمومی داشته است. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این خصوص گفته است که به محض اطلاع از موضوع پیگیری مستمر در دستورکار قرار گرفت؛ دادستان فردوس نیز از صدور حکم ۵ سال حبس برای این متهم خبر داد.
29 تیر 1401
شناسه : 88647
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/88647
1000+
بالا
انتشار اخباری از آزار جنسی توسط یک معلم ریاضی در شهرستان فردوس امروز بازتاب گسترده در رسانه‌ها و افکارعمومی داشته است. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این خصوص گفته است که به محض اطلاع از موضوع پیگیری مستمر در دستورکار قرار گرفت؛ دادستان فردوس نیز از صدور حکم ۵ سال حبس برای این متهم خبر داد.

حادثه 24 -  انتشار اخباری از آزار جنسی توسط یک معلم ریاضی در شهرستان فردوس امروز بازتاب گسترده در رسانه‌ها و افکارعمومی داشته است. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این خصوص گفته است که به محض اطلاع از موضوع پیگیری مستمر در دستورکار قرار گرفت؛ دادستان فردوس نیز از صدور حکم ۵ سال حبس برای این متهم خبر داد.

آنچه می‌خوانید روایت کلی ماجرا از زبان والدین قربانیان است:

م.د یک معلم مرد ۵۵ ساله در شهرستان فردوس، تعدادی دختر بچه محصل در مقاطع تحصیلی پایین را مورد آزار جنسی قرار داده است. وی با سوءاستفاده از کلاس‌های خصوصی، تصاویر و فیلم‌های مستهجن برای کودکان پخش و آنان را مورد آزار جنسی قرار می‌داد.

خانواده‌های کودکان با اعتماد به ظاهر و رفتار فریبنده م.د، فرزندان خود را به کلاس های وی می فرستادند.

«خمودگی، گوشه نشینی و گریه‌های شبانه برخی از این دانش آموزان« و «ترس و واهمه آنها از همکلامی با دیگران» شک خانواده ها را برانگیخت و پیگیری‌های برخی والدین پرده از این راز مخوف برداشت، اما ترس از آبرو و نگرانی از تهدیدهای م.د، خانواده ها را وادار به سکوت کرد.

ولی شکایت تعدادی از خانواده‌ها، پای م.د را که گویا در گذشته نیز سوابقی از آزار جنسی در داشته را به دادگاه باز کرد و حدود یک ماه و نیم قبل، پرونده‌ای جهت رسیدگی به شکایت خانواده‌ها باز شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی: به محض اطلاع، از طریق مراجع ذیربط و قوه قضاییه پیگیری‌های مستمر را آغاز کردیم

سید علیرضا موسوی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در پی انتشار خبر آزار جنسی دانش‌آموزان توسط معلم مرد ۵۵ ساله در فردوس، روز چهارشنبه اظهار داشت: اردیبهشت ماه سال جاری فردی با هویت م.د دارای ۲۸ سال سابقه خدمت که تاکنون هیچ گونه سوء‌سابقه‌ای نداشته است در محل پارکینگ منزل مسکونی خود در خارج از ساعت آموزشی با هماهنگی ۷ نفر از اولیای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی اقدام به برگزاری کلاس خصوصی برای آنان کرده است.

وی گفت: فرد مذکور طی فرآیند آموزش خود، به اذعان دانش‌آموزان متاسفانه آنان را مورد آزار کلامی و جسمی قرار داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: برگزاری اینگونه کلاس‌ها به هیچ عنوان مورد تایید آموزش و پرورش نبوده و بارها به عدم برگزاری اینگونه کلاس‌ها توصیه شده است.

وی افزود: در عین حال آموزش و پرورش به محض اطلاع، از طریق مراجع ذیربط و قوه قضاییه پیگیری‌های مستمر را آغاز کرده که منجر به بازداشت متهم و تشکیل پرونده به‌طور همزمان در دادگستری و هیات رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش شد.

موسوی‌نژاد گفت: دادگاه و هیات رسیدگی به تخلفات اداری در مرحله بدوی نامبرده را محکوم کرده که در صورت تایید رای نهایی از طریق مراجع ذیصلاح اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۵ سال حبس و عدم اقامت پنج ساله در فردوس

حجت الاسلام زارع حسینی دادستان فردوس هم گفت: بر اساس مستندات موجود، م.د به دلیل اتهاماتی همچون آزار و اذیت جنسی، بهره‌کشی جنسی از طریق در اختیار گرفتن اطفال و در دسترس قرار دادن محتوای مستهجن و مبتذل برای کودکان، به ۵ سال حبس تعزیزی و عدم اقامت پنج ساله در شهرستان فردوس محکوم شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در ارتباط با جزئیات آزار 7 دانش‌آموز دختر توسط معلم شیطان‌صفت در کلاس تقویتی گفت: خرداد گذشته و در پی اعلام شکایت خانواده های 7 تن از دانش‌آموزان دختر، مبنی بر این که فرزندشان توسط معلمی هدف آزار و اذیت و بهره‌کشی جنسی قرار گرفته است، بلافاصله پرونده ای در این باره تشکیل شد و با طی روال قانونی در شعبه 101 دادگاه کیفری 2 مورد رسیدگی قرار گرفت.

قاضی علی موحدی‌راد افزود: پس از انجام تحقیقات مقدماتی در مراجع انتظامی و دادسرا، مشخص شد که متهم 55 ساله که هیچ سابقه محکومیت کیفری هم ندارد، با نشان دادن فیلم‌های مبتذل از طریق گوشی تلفن همراه به دختران خردسال و برخی رفتارهای غیراخلاقی، اقدام به آزار و اذیت و بهره‌کشی جنسی از طریق در اختیار گرفتن کودکان خردسال می‌کرد.

مقام ارشد دستگاه قضایی استان خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، پرونده مذکور از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت دادگاه کیفری 2 براساس استنادات قانونی و با وجود انکارهای متهم در برخی از اتهامات وارد شده، وی را به دلیل در دسترس قرار دادن محتویات مستهجن برای اطفال و نوجوانان به تحمل 3 ماه حبس تعزیری، به اتهام آزار و اذیت به تحمل 2 سال زندان و درباره بهره کشی جنسی از طریق در اختیار قرار گرفتن اطفال به تحمل 5 سال زندان محکوم کرده است.

قاضی موحدی راد خاطرنشان کرد: از سوی دیگر دادگاه متهم را از باب مجازات تکمیلی به 2 سال ممنوعیت اقامت در فردوس محکوم کرده است. مقام ارشد دستگاه قضا در خراسان جنوبی اضافه کرد: در عین حال و با اعتراض برخی شاکیان به حکم صادر شده از سوی دادگاه، این پرونده به دادگاه تجدیدنظر استان ارسال شده است و بررسی ها و تحقیقات قانونی همچنان ادامه دارد تا همه زوایا و ابعاد این ماجرای تاسف بار مورد بررسی های قضایی قرار گیرد.

‌موحدی راد تاکید کرد: این متهم 29  سال سابقه فعالیت در آموزش و پرورش را داشته است اما برگزاری کلاس های تقویتی آن هم در پارکینگ منزل مسکونی هیچ ارتباطی به آموزش و پرورش ندارد. با وجود این، دستگاه قضایی با این گونه جرایم به شدت برخورد می کند.

وی در پایان به خانواده ها نیز توصیه کرد: حتما برای برگزاری کلاس های خصوصی و تقویتی به مکان های مورد اعتماد و تایید شده مراجعه کنند و قبل از هر چیز درباره مکان برگزاری یا فرد مربی تحقیق کنند تا خدای ناکرده چنین حوادثی برای دیگران تکرار نشود. قاضی موحدی راد با تاکید بر این که فقط 7 نفر از خانواده ها شکایت کرده اند، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی با جدیت این پرونده را پیگیری خواهد کرد و اجازه نمی دهد حقی تضییع شود.

روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی نیز ‌با تأیید این موضوع اعلام کرد که اصل اتهام وارده کودک‌آزاری است که پرونده قضایی 7 نفر شاکی در خرداد ماه ثبت و رأی آنها صادر شد که در محاکم تجدیدنظر استان قابل اعتراض و پرونده یک نفر از آنان در شعبه تجدیدنظر استان درحال رسیدگی است.

پس از سیر روند قانونی پرونده، متهم به پنج سال حبس تعزیزی و 2 سال عدم اقامت در فردوس محکوم شده است که گویا حداکثر مجازاتی که در قانون برای این جرم تعیین شده نسبت به محکوم این پرونده اعمال شده است که البته در ادامه رسیدگی‌های قضایی با اعتراض یکی از شاکیان پرونده به شعبه تجدیدنظر استان ارسال شده است و جریان رسیدگی ادامه دارد.

براساس گزارش روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی، متهم پرونده هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برد و رسیدگی قضایی در جریان می‌باشد. لازم به ذکر است هرگونه نشر اکاذیب و دامن زدن به شایعات در نشریات و فضای مجازی برابر قانون جرم محسوب می‌شود و پیگرد قضایی دارد.

آخرین اخبار «حوادث خراسان جنوبی» را در صفحه حوادث خراسان جنوبی و حوادث بیرجند حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر