زمان مطالعه: 9 دقیقه

زورگیری با سلاح تقلبی در محله سید خندان/ جیب بر بهشت زهرا به دام افتاد

رییس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری جیب‌بر بهشت زهرا و یک دزد کابل و همچنین انهدام یک باند سرقت از منزل خبر داد.

آرزو دهقانی

دکترای سلامت در بلایا و فوریت ها، مدرس و پژوهشگر

25 تیر 1401
شناسه : 88539
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/88539
430+
بالا
رییس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری جیب‌بر بهشت زهرا و یک دزد کابل و همچنین انهدام یک باند سرقت از منزل خبر داد.

حادثه 24 -  رییس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری جیب‌بر بهشت زهرا و یک دزد کابل و همچنین انهدام یک باند سرقت از منزل خبر داد.

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای با اشاره به ماموریت‌های اخیر پلیس پیشگیری پایتخت، از دستگیری سارقان منزل در محله شهرک قدس خبر داد و گفت: تیم عملیات کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس درحال گشت‌زنی در این محدوده بودند که با اعلام مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی بر حضور باند سارقان منزل در یکی از خیابان‌ها وارد عمل شده و در نشانی اعلامی حاضر شدند. ماموران با حضور در محل یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ سفید رنگ روشن را در حالی که راننده آن پشت فرمان آماده به حرکت بود مشاهده کردند.

وی با اشاره به اینکه در استعلام شماره پلاک خودرو مشخص شد پلاک خودرو سرقتی است، افزود: با بررسی‌های بیشتر مشخص شد که در ورودی منزل روبه روی خودرو باز است و تعدادی از افراد در منزل حضور دارند. در ادامه متهم به محض رویت مأموران به سرعت از محل متواری شد که طی یک تعقیب و گریز خودرو متوقف و متهم دستگیر شد.

موقوفه‌ای ادامه داد: پس از بازگشت مجدد ماموران به محل سه نفر از سارقان مشاهده شدند که هنگام باخبرشدن از حضور مأموران از منزل خارج شدند و به صورت پیاده فرار کردند. در همین راستا نیز پلیس به تعقیب آنان پرداخت. در این میان یکی دیگر از سارقان که قصد درگیری با استفاده از سلاح سرد با مأموران را داشت، دستگیر شد و دو نفر نیز از محل متواری شدند.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در بررسی از خودروی متهمان تعدادی آلات و ادوات سرقت، سلاح سرد، دو عدد پلاک سرقتی و دو دستگاه بی‌سیم  کشف و ضبط شد. همچنین متهمان  ۳۰ و ۳۸ ساله که بازداشت شدند به جرم خود و سرقت از منزل به همراه دو متهم متواری شده در شمال تهران معترف شدند. تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان و دستگیری متهمان فراری ادامه دارد.

جیب بر بهشت زهرا دستگیر شد

در ادامه موقوفه‌ای درباره پرونده سرقت در بهشت زهرا اظهار کرد: در پی افزایش سرقت لوازم شخصی شهروندان و خصوصا مسافران در محل بهشت زهرا(س) و اطراف صحن مطهر امام خمینی(ره) رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستورکار تیمی از ماموران کلانتری ۲۰۵ صحن مطهر قرار گرفت و گشت‌زنی‌ها بیشتر شد.

وی با بیان اینکه مأموران در تحقیقات و پی‌جویی های انتظامی مشخصات سارق را شناسایی کردند افزود: در گشت‌زنی و با اطلاعات به دست آمده فردی که به صورت پیاده در حال پرسه‌زنی در اطراف حرم مطهر امام خمینی بود مورد شک ماموران قرار گرفت؛ متهم زیر نظر گرفته و مشاهده شد که سارق با غفلت یکی از شهروندان اقدام به جیب‌بری کرده است. لذا ماموران وارد عمل شده و در عملیاتی غافلگیرانه متهم را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۴۵ ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت از شهروندان در بهشت زهرا(س) و اطراف حرم امام خمینی (ره) از شهروندان و خصوصا مسافران اعتراف کرد که تاکنون پنج مالباخته شناسایی شده‌اند. تحقیقات بیشتر برای شناسایی دیگر مالباختگان ادامه دارد و پرونده و متهم به مرجع قضائی معرفی شده است.

دستگیری سارقی که خودش را به پلیس لو می‌داد

رییس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به دستگیری یک دزد کابل برق گفت: کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس در حال گشت‌زنی در محله خلیج به فردی که با در دست داشتن کیسه ای در حال تردد بوده مشکوک شدند. متهم به محض رویت ماموران با رهاکردن کیسه همراه خود به سرعت به صورت پیاده متواری شد و در ادامه در یک عملیات تعقیب و گریز متهم دستگیر شد. در بررسی داخل کیسه‌ای که رها کرده بود حدودا ۱۰۰ متر کابل مخصوص مخابراتی کشف شد.

وی ادامه داد: متهم ۴۲ ساله در تحقیقات اولیه به بزه انتسابی و سرقت کابل از اداره مخابرات اعتراف کرد و در استعلام شماره تلفن وی مشخص شد که چندین مرتبه با ۱۱۰ تماس گرفته، سرقت کابل‌ها را اعلام کرده و سپس خود به سرقت آنها پرداخته است. تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهم ادامه داشته همچنین پرونده و متهم به مرجع قضائی معرفی شده‌اند.

سرقت و زورگیری با سلاح تقلبی

موقوفه‌ای در ادامه با اشاره به یک فقره سرقت و  زورگیری در محله سید خندان نیز اظهار کرد: راننده و دو سرنشین یک دستگاه خودرو سواری در محل با تهدید سلاح گرم اموال با ارزش مالباخته را سرقت کرده بودند که در ادامه طرح مهار سارقان اجرا شد و با توجه به گذشت زمان کمی از سرقت مشخصات به کلیه واحدها اعلام و سارقان که در یکی از خیابان‌های اطراف محل جرم در حال پرسه‌زنی بودند دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: در بررسی اولیه از داخل خودرو متهمان یک قبضه سلاح کلت کمری کشف و مشخص شد سلاح مذکور تقلبی بوده است. متهمان ۳۶ الی ۴۱ ساله در تحقیقات پلیسی به جرم انتسابی و سرقت با تهدید سلاح قلابی اعتراف کردند. تحقیقات بیشتر برای کشف جرائم احتمالی متهمان و شناسایی مال باختگان ادامه دارد و پرونده و متهمان به مرجع قضائی معرفی شده اند.

دستگیری سوداگر مرگ قبل از تحویل مواد مخدر

رییس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به دستگیری یک سوداگر مرگ اظهار کرد: روز گذشته کلانتری ۱۱۴ غیاثی در حال گشت‌زنی در محله غیاثی به فردی که با در دست‌داشتن کیف مشکی‌رنگی به صورت پیاده در حال تردد بوده و با رویت ماموران تغییر مسیر داده مشکوک شدند. متهم با رویت ماموران با پرتاب کیفی که در دست داشت از محل متواری شد که در یک تعقیب و گریز مأموران متهم را دستگیر کردند.

موقوفه‌ای ادامه داد: در بررسی کیفی که متهم پرتاب کرده بود مقدار ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع شیشه کشف و متهم ۳۵ ساله به بزه انتسابی و قصد تحویل مواد مخدر به فردی در میدان خراسان اعتراف کرد که با حضور در محل متهم دیگر دستگیر و به کلانتری منتقل شد. وی با اشاره به سوابق متهمان و حبس در زندان گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی به دادسرا اعزام شدند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر