زمان مطالعه: 3 دقیقه

شکنجه وحشیانه معلول ذهنی در گچساران/ مشاهده آثار ضرب و شتم بر روی بدن نوید

یکی از معلولان ذهنی که در مرکز نگهداری معلولان بالای ۱۴ سال گچساران نگهداری می‌شد مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته است.
22 تیر 1401
شناسه : 88460
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/88460
529+
بالا
یکی از معلولان ذهنی که در مرکز نگهداری معلولان بالای ۱۴ سال گچساران نگهداری می‌شد مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته است.

حادثه 24 -  یکی از معلولان ذهنی که در مرکز نگهداری معلولان بالای ۱۴ سال گچساران نگهداری می‌شد مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته است.

نوید نوجوان معلول اهل شهر سوق از توابع شهرستان کهگیلویه بوده که باوجود مراقبت چندساله خانواده از این فرد معلول اکنون والدینش به خاطر بیماری و مشکلات جسمی توانایی مراقبت از او را نداشته و جهت نگهداری این کودک را به مرکز نگهداری معلولان ذهنی گچساران سپردند.

پس از مدتی هنگامی که والدین نوید جهت ملاقات او به مرکز می‌روند آثار متعدد شکنجه و ضرب و شتم بر روی بدن نوید مشاهده می‌کنند و پس از اعتراض به این شرایط، نوید را از مرکز ترخیص می‌کنند.

سرپرست اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ضرب و شتم یکی از معلولان ذهنی در گچساران سبب نگرانی مسئولان اداره کل بهزیستی استان شده و روز گذشته دو نفر از معاونین و رئیس حراست اداره کل بهزیستی استان را جهت بررسی بیشتر موضوع به گچساران فرستادیم.

محمد کریم آریا افزود: زمانی که این نوجوان معلول از مرکز ترخیص می‌شود والدینش متوجه آثار ضرب و شتم بر روی بدن او می‌شوند و موضوع را به مسئولان اداره کل گزارش می‌دهند.

وی اضافه کرد: پس از آگاهی از این موضوع، بلافاصله دوربین‌های مرکز نگهداری گچساران توسط همکاران بررسی شده و متوجه می‌شوند که نوید با فرد معلولی دعوا کرده و ظاهرأ توسط معلول دیگری گاز گرفته می‌شود و بخشی از این ضرب و شتم به خاطر دعوا و درگیری با معلول دیگری است.

سرپرست اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این مرکز تنها مرکز نگهداری معلولان در شهرستان گچساران است و 15 سال سابقه دارد و در حال حاضر از 27 معلول نگهداری می‌کند.

وی با بیان اینکه از ابتدای کار به دنبال ارتقای امکانات جامعه هدف بهزیستی در سطح استان بودم، تصریح کرد: باتوجه به اینکه مرکز نگهداری از معلولان گچساران در مجموع مورد رضایت مسئولان اداره کل بهزیستی نبوده و عملکرد ضعیفی نیز داشته است یک ماه پیش اخطار اول را به این مرکز دادیم.

آریا عنوان کرد: باتوجه به عدم رضایت از فعالیت تنها مرکز نگهداری معلولان ذهنی شهر گچساران، دنبال جانمایی یک مرکز جدید در این شهر هستیم و مکاتبات لازم را در این زمینه انجام دادیم، البته رییس بهزیستی شهرستان گچساران عملکرد ضعیفی دارد و فرماندار گچساران نیز نسبت به تغییر این مدیر قانع نمی‌شد.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به رایزنی‌های انجام شده به محض اینکه مرکز جدید در این شهر جانمایی شد تمامی معلولان این مرکز را به مرکز جدید منتقل می‌کنیم.

آخرین اخبار «حوادث کهگیلویه و بویراحمد» را در صفحه حوادث کهگیلویه و بویراحمد و حوادث یاسوج حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر