زمان مطالعه: 4 دقیقه

طناب دار بر گردن سارقان مسلح طلافروشی در کرج

رئیس کل دادگستری البرز از اجرای احکام اعدام ۲ نفر از سارقان مسلح یک طلافروشی در خیابان شهید بهشتی کرج خبر داد.
22 تیر 1401
شناسه : 88437
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/88437
375+
بالا
رئیس کل دادگستری البرز از اجرای احکام اعدام ۲ نفر از سارقان مسلح یک طلافروشی در خیابان شهید بهشتی کرج خبر داد.

حادثه 24 -  رئیس کل دادگستری البرز از اجرای احکام اعدام ۲ نفر از سارقان مسلح یک طلافروشی در خیابان شهید بهشتی کرج خبر داد.

آقای فاضلی هریکندی گفت: در ۲۴ مرداد سال گذشته سرقت مسلحانه‌ای از یک طلافروشی در کرج به وقوع پیوست که با توجه به نوع سرقت و بازتاب آن در فضای مجازی موجبات نگرانی شهروندان را فراهم کرد.

او می گوید: در این سرقت، متهمان با برنامه ریزی قبلی، ابتدا اقدام به سرقت مسلحانه یک دستگاه خودروی سمند در پوشش مسافر و با ضرب و جرح مالک خودرو در شهریار نموده و با همان خودروی مسروقه با چهار سرنشین در مقابل یک طلافروشی در کرج توقف کرده و ۳ نفر از سرنشینان که دو نفر از آن‌ها مسلح به سلاح جنگی کلاشنیکف بودند، از خودرو پیاده شده و وارد طلافروشی می‌شوند و پس از تیراندازی‌های مکرر در داخل مغازه طلافروشی و نیز در جلوی مغازه و در خیابان با هدف ایجاد رعب و وحشت مالک مغازه و دختر وی و نیز مردم حاضر در خیابان، اقدام به سرقت حدود ۸ کیلوگرم طلاجات کرده و از محل متواری می‌شوند.

 رئیس کل دادگستری البرز گفت: سارقان پس از سرقت با هدف عدم شناسایی، نسبت به تعویض خودروی استفاده شده در صحنه سرقت از طریق سرقت مسلحانه دو دستگاه خودروی عبوری مردم همراه با تهدید و ارعاب آن‌ها از طریق تیراندازی‌های مکرر اقدام کرده بودند.

آقای فاضلی هریکندی می گوید: متهمان با دستورات قاطع قضایی و بررسی‌های فنی و تخصصی قضایی و انتظامی و با تلاش شبانه روزی پلیس آگاهی البرز در کمتر از ۲۰ روز پس از انجام سرقت در یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی و بازداشت شدند.

او گفت: این پرونده با احتساب خریداران مال مسروقه شش متهم دارد و طبق بررسی‌ها مشخص شده سرکرده گروه با سوابق متعدد سرقت مسلحانه در شهر‌های تهران و بهارستان استان تهران متواری بوده است.

آقای فاضلی هریکندی گفت: رسیدگی به اتهامات متهمان و تحقیقات مقدماتی به صورت ویژه در شعبه اول بازپرسی دادسرای جنایی و جرایم خاص کرج آغاز و دو کیفرخواست جداگانه خطاب به دادگاه انقلاب به اتهام محاربه و دادگاه کیفری دو کرج به اتهام سرقت مسلحانه، حمل و نگهداری غیرمجاز اسلحه، معامله مال مسروقه و ضرب و جرح عمدی صادر شد.

او گفت: با توجه به رد فرجام خواهی این دو متهم و تایید رای صادر شده از سوی دیوان عالی کشور، احکام اعدام آن‌ها پس از طی مراحل قانونی اجرا شد؛ در مورد سایر متهمان نیز احکام حبس طولانی مدت، تبعید، شلاق و رد مال مسروقه صادر و در حال اجراست.

به گفته رئیس کل دادگستری البرز  در مورد این پرونده، با پیگیری ویژه قرارگاه مقابله با جرایم خاص استان، کلیه مراحل شناسایی، بازداشت، تحقیقات مقدماتی، رسیدگی دادگاه و صدور حکم در حدود ۱۰۰ روز از وقوع جرم انجام و به اتمام رسید و احکام مقتضی هم صادر گردید و در حال اجرا می‌باشد و در نهایت، حدود ۱۱ ماه پس از سرقت، احکام اعدام دو نفر از سارقان مسلح نیز اجرا شد.

آخرین اخبار «حوادث البرز» را در صفحه حوادث البرز و حوادث کرج حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر