زمان مطالعه: 1 دقیقه

دستگیری آلوچه فروش های اسکیمری / آنها از 44 کارت بانکی کپی کرده بودند

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: کلاهبردارانی که با جانمایی اسکیمر در کارتخوان دستفروش آلوچه و ذرت از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.
19 تیر 1401
شناسه : 88306
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/88306
367+
بالا
رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: کلاهبردارانی که با جانمایی اسکیمر در کارتخوان دستفروش آلوچه و ذرت از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

حادثه 24 -  رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: کلاهبردارانی که با جانمایی اسکیمر در کارتخوان دستفروش آلوچه و ذرت از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: با مراجعه تعدادی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب در حالی که کارت بانکی در اختیار آن‌ها بوده، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد که برداشت‌های غیرمجاز از حساب مالباختگان صرف خرید طلا و جواهرات و مصالح ساختمانی در شهرستان‌های متعدد شده است.

به گفته او در ادامه تحقیقات تخصصی کارشناسان مشخص شد که تمامی مالباختگان در اردیبهشت ماه امسال از یک زن و مرد میانسال آلوچه و ذرت خریداری کرده و به این ترتیب کارت بانکی آن‌ها کپی شده است.

سرهنگ مرتضوی می‌گوید: با اقدامات تخصصی و پلیسی و اعترافات متهم هویت ۲ نفر از متهمان اصلی شناسایی و اقدامات لازم برای دستگیری این افراد انجام گرفته است، همچنین ارزش کلاهبرداری این باند با ۴۴ شاکی تاکنون ۵۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

با توجه به اینکه شناسایی سایر مالباختگان توسط کارشناسان در حال انجام است، در صورتی که شهروندان با این ترفند مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، با تنظیم شکوائیه به پلیس فتا استان اصفهان مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: هنگام استفاده از دستگاه کارتخوان نسبت به عدم دستکاری یا تغییرات ظاهری در دستگاه کارتخوان پذیرندگان به خصوص فروشندگان سیار که فاقد محل مشخص و ثابت کسب و کار هستند، دقت کنند و رمز کارت‌های عابر بانک خود را شخصاً وارد و از اعلام آن به فروشنده خودداری کنند.

آخرین اخبار «حوادث اصفهان» را در صفحه حوادث اصفهان حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر