زمان مطالعه: 1 دقیقه

شگرد عجیب دایی و خواهرزاده برای سرقت در تهران

دایی و خواهرزاده که در تازه‌ترین طرح رعد دستگیر شده‌اند شگرد عجیبی برای سرقت‌های خود داشتند. آنها به دروغ به پلیس اعلام می‌کردند که ماشینشان سرقت شده و بعد خودشان با همان ماشین راهی خیابان‌ها می‌شدند که دست به سرقت بزنند.
16 تیر 1401
شناسه : 88253
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/88253
336+
بالا
دایی و خواهرزاده که در تازه‌ترین طرح رعد دستگیر شده‌اند شگرد عجیبی برای سرقت‌های خود داشتند. آنها به دروغ به پلیس اعلام می‌کردند که ماشینشان سرقت شده و بعد خودشان با همان ماشین راهی خیابان‌ها می‌شدند که دست به سرقت بزنند.

حادثه 24 -  دایی و خواهرزاده که در تازه‌ترین طرح رعد دستگیر شده‌اند شگرد عجیبی برای سرقت‌های خود داشتند. آنها به دروغ به پلیس اعلام می‌کردند که ماشینشان سرقت شده و بعد خودشان با همان ماشین راهی خیابان‌ها می‌شدند که دست به سرقت بزنند. متهمان تصور می‌کردند که با این شگرد پلیس به آنها شک نخواهد کرد اما سرانجام دستگیرشدند. گفت‌وگو با دایی که طراح نقشه و سابقه‌دار است را می‌خوانید.

ایده چنین نقشه‌ای چطور به ذهنتان رسید؟

در زندان از هم‌سلولی‌ام یاد گرفتم.

پس سابقه داری؟

تا دلتان بخواهد! 7یا 8باری به زندان رفته‌ام، درواقع از 20سالگی بارها به اتهام سرقت و حمل مواد دستگیر و زندانی شده‌ام. آخرین بار که به زندان افتادم ایده چنین سرقتی را هم‌سلولی‌ام به من داد.

درباره شگردت توضیح بده؟

با 110تماس می‌گرفتم و می‌گفتم خودروی پرایدم سرقت شده است. بعد از اعلام گزارش دروغین، با همان ماشین به همراه خواهرزاده‌ام راهی سرقت می‌شدیم. خب پلاک هم که در سامانه پلیس ثبت شده بود و ما هنوز آفتاب طلوع نکرده راهی اماکن مختلف اعم از خانه‌ها یا مغازه‌ها شده و دست به سرقت می‌زدیم. ایده جالبی بود، با این ترفند پلیس دوربین‌های محل سرقت‌ها را که رصد می‌کرد، به پلاک خودروی ما می‌رسید که ما هم اعلام کرده بودیم سرقت شده است.

یعنی از داخل آپارتمان‌ها سرقت می‌کردید؟

نه از انباری مجتمع‌ها. زمانی که ساکنان ریموت در را می‌زدند، بدون اینکه متوجه شوند  وارد ساختمان می‌شدیم و بعد در فرصتی مناسب انباری‌ها را خالی می‌کردیم.

وقتی گزارش سرقت خودرو را می‌دادی، پلیس شماره پلاک را به واحدهای گشت اعلام می‌کرد، نمی‌ترسیدید که در مسیر دستگیر شوید؟

بله شما درست می‌گویید. ولی این کار زمان‌بر است. تا آنها بخواهند این گزارش را ثبت کنند و به واحدها گزارش دهند چندین ساعت طول می‌کشد، ما هم در این مدت با ماشین سرقت می‌کردیم و بعد خودرو را در محلی رها می‌کردیم تا پلیس پیدایش کند.

چرا خواهرزاده‌ات را وارد این بازی کردی؟

با یک تیر دو نشان زدم؛ اول اینکه خودم تنها نبودم و همدست داشتم و دوم اینکه خواهرزاده‌ام مشکل مالی داشت که با این کار حل می‌شد!

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر