زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین خبر از متهمان پرونده ریزش متروپل

مسئولان قضایی می گویند پرونده متروپل در مرحله کارشناسی است و چندین کارشناسی در حوزه معماری و حوادث انجام شده و قرار است در چند روز آینده و بعد از مشخص شدن نتیجه نهایی کارشناسی، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شود.
14 تیر 1401
شناسه : 88194
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/88194
269+
بالا
مسئولان قضایی می گویند پرونده متروپل در مرحله کارشناسی است و چندین کارشناسی در حوزه معماری و حوادث انجام شده و قرار است در چند روز آینده و بعد از مشخص شدن نتیجه نهایی کارشناسی، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شود.

حادثه 24 -  مسئولان قضایی می گویند پرونده متروپل در مرحله کارشناسی است و چندین کارشناسی در حوزه معماری و حوادث انجام شده و قرار است در چند روز آینده و بعد از مشخص شدن نتیجه نهایی کارشناسی، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شود.

قرار بود بزرگترین مرکز تجاری و تفریحی آبادان باشد، اما در دوم خرداد فرو ریخت و خانواده‌هایی را عزادار کرد.

در پی این حادثه، ۴۳ نفر از هموطنان آبادانی جان باختند و خانواده‌های داغدیده، پیگیری این موضوع و مجازات عوامل و مسببان حادثه را خواستارند.

مسئولان بر پیگیری فوری علت ریزش این ساختمان و برخورد با مسببان آن تاکید دارند به گونه‌ای که رئیس قوه قضاییه بر برخورد بدون اغماض با قصور یا تقصیر‌ها در وقوع این حادثه تاکید دارد و رئیس جمهور نیز رسیدگی سریع به فرو ریختن ساختمان متروپل را ضروری می‌داند.

دستگاه قضایی هم بعد از وقوع این حادثه، گزارش‌هایی از قصور و یا تصویر افراد تهیه و برخی را از جمله شهرداران سابق و اسبق و کسانی که مسئول حوزه نظام مهندسی در شهرستان بودند، بازداشت کرد.

سخنگوی قوه قضائیه در این باره از بازداشت ۱۴ نفر از کسانی که در این حادثه نقش داشتند، خبر می‌دهد و رئیس دستگاه قضایی هم قصور یا تقصیر عوامل قضایی در حادثه متروپل را رد نمی‌کند.

قصور یا تقصیر افرادی در قوه قضائیه در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه یک بررسی شد و دادستان کل کشور قول داد ظرف ۲۴ ساعت ابعاد این موضوع را روشن می‌کند.

پس از این مهلت، دوباره موضوع را از دادستان کل کشور پیگیری کردیم و آقای منتظری گفت به علت پیچیدگی‌ای که موضوع متروپل دارد نمی‌توان در این مدت اظهار نظر کرد و هیاتی را اعزام کردیم تا ابعاد این حادثه را بررسی کند.

اکنون بیش از ۴۰ روز از آن حادثه می‌گذرد و به گفته مسئولان قضایی، پرونده متروپل در مرحله کارشناسی است و چندین کارشناسی در حوزه معماری و حوادث انجام شده و قرار است در چند روز آینده و بعد از مشخص شدن نتیجه نهایی کارشناسی، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شود.

مردم انتظار دارند که هرچه سریعتر به این پرونده رسیدگی و با مسببان این حادثه برخورد مناسب شود.

آخرین اخبار «حوادث خوزستان» را در صفحه حوادث خوزستان و حوادث اهواز حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر