زمان مطالعه: 1 دقیقه

نجات باورنکردنی 2 زندانی از اعدام پس از 26 سال

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین‌زهرا گفت: به همت خیرین و با گذشت اولیاء دم، ۲ محکوم به قصاص پس از ۲۶ سال حبس آزاد شدند.
08 تیر 1401
شناسه : 88002
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/88002
319+
بالا
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین‌زهرا گفت: به همت خیرین و با گذشت اولیاء دم، ۲ محکوم به قصاص پس از ۲۶ سال حبس آزاد شدند.

حادثه 24 -  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین‌زهرا گفت: به همت خیرین و با گذشت اولیاء دم، ۲ محکوم به قصاص پس از ۲۶ سال حبس آزاد شدند.

محمد صمدی اظهار کرد: ۲ محکوم به‌دلیل مشارکت در ارتکاب قتل عمد به قصاص نفس محکوم شده بودند و به منظور اجرای حکم در زندان به سر می‌بردند.

وی ادامه داد: از آنجا که حکم قصاص نفس باید توسط اولیاء دم به اجرا در آید، به‌دلیل اختلاف‌نظر میان اولیاء دم در اجرای قصاص و دریافت دیه و همچنین عدم دسترسی به برخی از اولیاء دم و عدم پیگیری از سوی آن‌ها، بلا اقدام مانده بود و محکومین به مدت ۲۶ سال تحمل حبس می‌کردند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دادگستری کل، این مسئول عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته احدی از وراث بلاقید و به‌صورت قطعی اعلام گذشت کرد و ۲ نفر از وراث نیز تقاضای دیه کردند که با کمک خیرین دیه آن‌ها پرداخت شد و در نهایت این ۲ محکوم پس از تحمل ۲۶ سال حبس از زندان آزاد شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بوئین‌زهرا در پایان خاطرنشان کرد: گذشت از سنت‌های حسنه‌ای است که در دین مبین اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) بسیار به آن تأکید شده و همه باید تلاش کنند تا این سنت نیکو و اقدام خداپسندانه بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

آخرین اخبار «حوادث قزوین» را در صفحه حوادث قزوین حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر