زمان مطالعه: 1 دقیقه

فروش حیوانات خانگی ترفندی برای کلاهبرداری‌های عجیب

دو مرد کلاهبردار که به بهانه فروش حیوانات خانگی حساب مشتری‌ها را خالی می‌‌کردند، دستگیر شدند.
06 تیر 1401
شناسه : 87877
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/87877
221+
بالا
دو مرد کلاهبردار که به بهانه فروش حیوانات خانگی حساب مشتری‌ها را خالی می‌‌کردند، دستگیر شدند.

حادثه 24 -  دو مرد کلاهبردار که به بهانه فروش حیوانات خانگی حساب مشتری‌ها را خالی می‌‌کردند، دستگیر شدند.

چندی قبل شکایت‌هایی سریالی در پلیس فتا مطرح شد که نشان می‌‌داد عده‌ای پس از خرید حیوانات خانگی از یک فروشگاه ناگهان حساب‌شان خالی شده است.

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: پس از بررسی شکایت‌ها مشخص شد همه مالباختگان این پرونده پس از خرید حیوانات خانگی از یک فروشگاه در نقطه‌ای از تهران حساب‌شان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند. متهمان که دو نفر بودند، تحت پوشش کارگران یک مغازه بزرگ فروش حیوانات خانگی در تهران مشغول کار شده و پس از کپی‌برداری کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان می‌کردند.

بدین ترتیب پس از تشریفات قضایی، متهمان در محل اختفای خود و در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات اسکیمر به پلیس فتا منتقل شدند. آنها اعتراف کردند حساب بیش از ۲۸ نفر را با این روش به ارزش مالی حدود پنج میلیارد ریال خالی کرده‌اند.

به گفته سرهنگ معظمی گودرزی، شهروندان برای پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را خودشان انجام دهند چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر