زمان مطالعه: 4 دقیقه

هشدار مهم برای مستاجران؛ کلاهبرداران در کمین هستند

اعضای باند 3نفره کلاهبرداری که با انتشار آگهی اجاره آپارتمان با قیمت مناسب دست به کلاهبرداری از مستأجران می‌زدند دستگیر شدند.
06 تیر 1401
شناسه : 87873
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/87873
234+
بالا
اعضای باند 3نفره کلاهبرداری که با انتشار آگهی اجاره آپارتمان با قیمت مناسب دست به کلاهبرداری از مستأجران می‌زدند دستگیر شدند.

حادثه 24 -  اعضای باند 3نفره کلاهبرداری که با انتشار آگهی اجاره آپارتمان با قیمت مناسب دست به کلاهبرداری از مستأجران می‌زدند دستگیر شدند.

متهمان در ابتدا آگهی اجاره آپارتمان با قیمت بسیار مناسب را در فضای مجازی منتشر کرده و سپس منتظر می‌ماندند تا طعمه‌هایشان با آنها تماس بگیرند. مستأجرانی که در جست‌وجوی آپارتمان اجاره‌ای بودند با دیدن این آگهی و قیمت مناسب آن بلافاصله با شماره‌ای که در آگهی درج شده بود تماس می‌گرفتند. کلاهبرداران پس از گفت‌وگوی تلفنی با طعمه‌شان به او اطمینان می‌دادند که درصورت دریافت بیعانه، ملک موردنظر را به فرد دیگری اجاره نخواهند داد و چند ساعت بعد برای عقد قرارداد به بنگاه خواهند آمد. آنها حتی برای جلب اطمینان طعمه‌شان تصاویری از آپارتمان را به همراه تصویر سند ماشین و تصویر کارت ملی‌شان که در آن نشانی آپارتمان درج شده بود برای او ارسال می‌کردند و طعمه‌ از همه جا بی‌خبر به تصور اینکه آپارتمانی با قیمتی مناسب گیر آورده مبلغ زیادی به‌عنوان بیعانه به‌حساب کلاهبرداران واریز می‌کرد، اما پس از آن کلاهبرداران تلفنشان را خاموش می‌کردند و ناپدید می‌شدند.

کلاهبرداری‌های این باند ادامه داشت تا اینکه چند روز پیش و با شکایت یکی از مالباختگان، مأموران پلیس پایتخت در جریان ماجرا قرار گرفته و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری کلاهبرداران را آغاز کردند.

سرهنگ قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران گفت: شاکی پرونده می‌گفت که پس از پرداخت 50میلیون تومان به‌عنوان بیعانه به‌حساب کلاهبرداران، دیگر موفق به تماس با آنها نشده و پس از آن بود که متوجه شده در دام کلاهبرداران گرفتار شده است.

وی ادامه داد: با این شکایت، مأموران به بررسی تصویر کارت ملی و سند ماشین که کلاهبرداران برای شاکی ارسال کرده بودند پرداختند، اما معلوم شد که همه آنها جعلی است. در ادامه و با بررسی شماره حسابی که کلاهبرداران در اختیار شاکی قرار داده بودند نیز معلوم شد که حساب متعلق به مردی است که مدعی بود کارت‌های عابربانک خود را در ازای دریافت مبلغی به جوانی به نام شهاب، ساکن ورامین، فروخته است.

سرهنگ دستخال گفت: با دستگیری شهاب معلوم شد که او یکی از اعضای باند کلاهبرداری است که با همدستی 2 نفر دیگر دست به کلاهبرداری از مستأجران می‌زند. به این ترتیب 2متهم دیگر پرونده نیز دستگیر شدند و در بازجویی‌ها اعتراف کردند که با این شگرد از 3مستأجر کلاهبرداری کرده‌اند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه تحقیقات از متهمان دستگیر شده ادامه دارد از مستأجرانی که در جست‌وجوی آپارتمان اجاره‌ای هستند خواست قبل از انجام معاملات ملکی، تحقیقات لازم را انجام بدهند؛ ابتدا سند مالکیت ملک را ببینند و با مراجعه به محل، ملک مورد نظر را با سند مطابقت دهند و هنگام خرید یا اجاره ملک، از مالک بودن طرف مقابل اطمینان حاصل کرده و درصورتی که مالک به فرد دیگری وکالت داده است، وکالتنامه را به دقت مطالعه کرده و مطمئن شوند که مالک به وکیل حق فروش یا اجاره ملک را داده باشد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر