زمان مطالعه: 4 دقیقه

سرقت مسلحانه از فروشندگان ماینر و پی اس 5

ماموران پلیس آگاهی پایتخت در تازه‌ترین طرح کاشف اعضای باندی را دستگیر کردند که پس از دیدن آگهی فروش دستگاه ماینر و پی‌اس5 وارد خانه فروشنده‌ها می‌شدند و با سلاح کلت آنها را تهدید به قتل می‌کردند تا نقشه سرقت را اجرا کنند. سرکرده باند می‌گوید هدفشان از سرقت‌های سریالی به‌دست آوردن پول و خوشگذرانی بوده است.
01 تیر 1401
شناسه : 87716
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/87716
311+
بالا
ماموران پلیس آگاهی پایتخت در تازه‌ترین طرح کاشف اعضای باندی را دستگیر کردند که پس از دیدن آگهی فروش دستگاه ماینر و پی‌اس5 وارد خانه فروشنده‌ها می‌شدند و با سلاح کلت آنها را تهدید به قتل می‌کردند تا نقشه سرقت را اجرا کنند. سرکرده باند می‌گوید هدفشان از سرقت‌های سریالی به‌دست آوردن پول و خوشگذرانی بوده است.

حادثه 24 -  ماموران پلیس آگاهی پایتخت در تازه‌ترین طرح کاشف اعضای باندی را دستگیر کردند که پس از دیدن آگهی فروش دستگاه ماینر و پی‌اس5 وارد خانه فروشنده‌ها می‌شدند و با سلاح کلت آنها را تهدید به قتل می‌کردند تا نقشه سرقت را اجرا کنند. سرکرده باند می‌گوید هدفشان از سرقت‌های سریالی به‌دست آوردن پول و خوشگذرانی بوده است.

سابقه داری؟

نه این نخستین باری است که دستگیر می‌شویم. برای هیجان و به‌دست آوردن پول وارد این بازی شدیم. اوایل می‌ترسیدیم حتی پس از سرقت اول من به‌شدت حالم بد شد و دوستم ناچار شد مرا به بیمارستان ببرد. حتی آن شب زیر سرم هم رفتم اما بعد دیگر به این بازی خطرناک عادت کردیم و ادامه دادیم تا اینکه دستگیر شدیم.

چطور شناسایی شدید؟

نمی‌دانم. خب ما تازه‌کار هستیم و گاهی فراموش می‌کردیم حتی ماسک بزنیم. احتمال می‌دهم دوربین‌ها چهره ما را ثبت کردند.

چند مورد سرقت انجام دادید؟

فکر می‌کنم حدود 5 سرقت!

با همدستانت چطور آشنا شدی؟

همشهری و دوست صمیمی هستیم، از بچگی با هم بزرگ شدیم و اهل یکی از شهرهای جنوبی کشور هستیم. مدتی قبل تصمیم گرفتیم برای کار به تهران بیاییم. پس از آنکه به تهران آمدیم خانه‌ای اجاره کردیم و رفتیم دنبال کار. مدتی کارگری کردیم اما پول خوبی به‌دست نیاوردیم تا اینکه فکر سرقت به سرمان زد. البته طرح و پیشنهاد را من دادم و 2دوست دیگرم هم قبول کردند.

چطور ایده سرقت به ذهنت رسید؟

راستش داشتم در اینستاگرام می‌چرخیدم که متوجه شدم اعضای یک باند سرقت دستگیر شده‌اند. آنها شگردشان این بود طعمه‌هایشان که آگهی فروش وسیله در سایت دیوار داده بودند را شناسایی کرده و با آنها قرار می‌گذاشتند. سپس در فرصتی مناسب اموالشان را سرقت می‌کردند. همان لحظه ایده سرقت در ذهنم شکل گرفت و با دوستانم درمیان گذاشتم. آنها نیز قبول کردند و قرار شد با تهیه اسلحه به خانه‌های مختلف برویم و دست به سرقت بزنیم.

چه لوازمی سرقت می‌کردید؟

اغلب پی‌اس‌4 و پی‌اس‌5 چون خریدار این دستگاه‌ها زیاد است و به‌راحتی می‌توانستیم پس از سرقت آن را بفروشیم. راستش خودم هم آرزوی داشتن پی‌اس5 را داشتم اما توانایی خریدش را نداشتم. یکی از دستگاه‌ها را پس از سرقت برای خودمان برداشتیم و شب‌ها برای سرگرمی بازی می‌کردیم. گاهی تا صبح پای بازی می‌نشستیم و لذت می‌بردیم. در یکی از سرقت‌ها هم دستگاه ماینر سرقت کردیم.

به کسی هم آسیب زده‌اید؟

نه،‌فقط با اسلحه افراد را تهدید به قتل می‌کردیم و آنها هم از ترس جانشان تسلیم می‌شدند.

هدفتان از سرقت پول بود؟

هم پول بود و هم خوشگذرانی. راستش ما خیلی آدم‌های خوشگذرانی هستیم و خب هزینه تفریح در پایتخت خیلی بالاتر از شهرستان است. برای گشت وگذار و تفریح ناچار شدیم سرقت‌ها را ادامه بدهیم تا اینکه دستگیر شدیم و حالا خیلی پشیمانیم.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر