زمان مطالعه: 4 دقیقه

قصاص برای عامل قتل خانم دکتر داروساز در یوسف آباد

مرد میانسال که خانم دکتر داروساز را خفه کرده و جسدش را در چمدان قرار داده بود، با رای قضات دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.
31 خرداد 1401
شناسه : 87655
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/87655
629+
بالا
مرد میانسال که خانم دکتر داروساز را خفه کرده و جسدش را در چمدان قرار داده بود، با رای قضات دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.

حادثه 24 -  مرد میانسال که خانم دکتر داروساز را خفه کرده و جسدش را در چمدان قرار داده بود، با رای قضات دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.

رسیدگی به این پرونده از آخرین روزهای سال ۹۹ و با گزارش ناپدید شدن خانم دکتر داروسازی در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. مادر خانم دکتر در شکایت خود به ماموران گفت: دخترم بعد از فوت همسرش و مهاجرت دو فرزندش به کانادا، به تنهایی زندگی می‌کرد. چند روز قبل او ناپدید شد. با کارمندش تماس گرفتم که ادعا کرد دخترم پیامکی برایش ارسال کرده که زودتر از موعد به کانادا سفر کرده تا فرزندانش را ببیند. فردای آن روز با نوه‌هایم تماس گرفتم اما آنها اعلام کردند مادرشان به آنجا نرفته است.

پس از این شکایت، گروهی از ماموران برای کشف حقایق راهی محل سکونت خانم دکتر در طبقه پنجم ساختمانی حوالی یوسف‌آباد شدند. وقتی به آنجا رفتند با خانه‌ای به‌هم ریخته روبه‌رو شدند. بوی تعفن، فضای خانه را پر کرده بود. ماموران در جریان جست‌وجو‌ها، در یکی از اتاق خواب‌ها با مقدار زیادی لباس که کنار تخت افتاده بود مواجه شدند. آنها با کنار زدن لباس‌ها، یک چمدان بزرگ را دیدند که وقتی در آن را باز کردند با جسد خانم دکتر در داخل آن روبه‌رو شدند؛ جسدی که با مقدار زیادی لباس به شکل مومیایی درآمده بود.

بررسی خانه نشان داد که قاتل یا قاتلان پس از جنایت، اسناد، پول‌‌، دلار و همچنین طلاهای مقتول را به همراه گوشی موبایلش سرقت کرده‌اند.

با بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف خانه، رد مردی ۵۰ ساله به‌دست آمد که در ادامه مشخص شد، کارمند خانم دکتر بوده است. این مرد بازداشت شد و بعد از چند روز سکوت به قتل اعتراف کرد.

او درباره انگیزه‌اش از قتل گفت: چند وقتی می‌شد که در داروخانه مقتول کار می‌کردم. ما از مدتی قبل کاری را شروع کردیم که سرمایه‌گذاری در زمینه خرید و فروش دارو بود. در این شراکت پول زیادی به خانم دکتر بدهکار شدم و توانایی پرداخت آن را نداشتم. به‌دلیل شراکت و مسائل کاری، رفت‌وآمد زیادی به خانه او داشتم و روز حادثه به آنجا رفته بودم که درخصوص مسائل کاری صحبت کنیم اما او ماجرای بدهی مرا پیش کشید و من که توان پرداخت آن را نداشتم در یک لحظه تصمیم گرفتم وی را به قتل برسانم. خانم دکتر را غافلگیر و با دستمال آغشته به ماده بیهوشی، وی را بیهوش و خفه کردم و جسدش را داخل چمدان قرار دادم.  در ادامه پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال و متهم پای میز محاکمه قرار گرفت. در جلسه رسیدگی به این پرونده در شعبه پنجم دادگاه کیفری، اولیای‌دم مقتول درخواست قصاص کردند. سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: من قصد کشتن خانم دکتر را نداشتم و وقتی طلبش را خواست با دستمال او را بیهوش کرده و از خانه بیرون رفتم و او را خفه نکردم. پس از دفاعیات متهم، قضات دادگاه کیفری او را مجرم دانسته و به قصاص محکوم کردند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر