زمان مطالعه: 1 دقیقه

نجات قاتلی در یزد پس از 3 سال از چوبه دار

رئیس کل دادگستری استان یزد از ایجاد صلح و سازش در یک پرونده قتل پس از گذشت سه سال خبر داد.
24 خرداد 1401
شناسه : 87418
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/87418
176+
بالا
رئیس کل دادگستری استان یزد از ایجاد صلح و سازش در یک پرونده قتل پس از گذشت سه سال خبر داد.

حادثه 24 -  رئیس کل دادگستری استان یزد از ایجاد صلح و سازش در یک پرونده قتل پس از گذشت سه سال خبر داد.

«غلامعلی دهشیری» در این رابطه بیان کرد: سال ۱۳۹۹ بر اثر اختلاف بین اعضای یک خانواده که منجر به ایجاد نزاع و درگیری شدید بین آنها شد یکی از طرفین دعوا به شدت دچار آسیب شده و در نهایت جان خود را از دست داد.

وی تصریح کرد: پس از ورود نیروی انتظامی و دستگیری متهم و اعلام گزارش جزییات قتل به دستگاه قضایی، پرونده ای در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اردکان تشکیل گردید و در نهایت پس از طی مراحل انجام تحقیقات مقدماتی و رسیدگی، رأی بر محکومیت متهم به قصاص نفس صادر شد.

این مقام عالی قضایی استان اظهار کرد: پس از ارجاع پرونده به شعبه ۳۱ شورای حل اختلاف ویژه زندانیان و با تلاش های مستمر اعضاء و کارکنان این شعبه و مسوولین زندان، سرانجام خانواده مقتول، رضایت بی قید و شریط خود را اعلام و قاتل از چوبه دار رهایی یافت.

وی وجود شعب شوراهای حل اختلاف ویژه زندانیان مستقر در زندان را عامل مهمی در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها دانست و گفت: شعب شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان فرصت بسیار خوبی برای پذیرش درخواست زندانیان که دارای شاکی یا مدعی خصوصی هستند جهت اصلاح ذات البین می باشد که این شعب باید از این ظرفیت قانونی در جهت سوق دادن اختلافات به سمت صلح و سازش استفاده نمایند.

به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، دهشیری خاطرنشان کرد: یکی از بارزترین نمادهای موفق در امر صلح و سازش، شعب شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان ها می باشند که توانسته اند در جهت کاهش جمعیت کیفری گام های بسیار خوبی بردارند.

آخرین اخبار مثبت و رویدادهای شیرین را در صفحه حادثه پلاس حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر