زمان مطالعه: 5 دقیقه

قتل پسر همسایه به خاطر نصیحت و هواخواهی پدر / قاتل پس از 14 سال از اعدام رهایی یافت

مرد جوانی که حدود 14 سال قبل در یک جدال خونین در بندرلنگه مرتکب قتل شده بود با رضایت خانواده مقتول از طناب دار نجات یافت. جوانی که در زمان جنایت 23 سال بیشتر نداشت بر سر بحث و اختلافی، پسر همسایه‌اش را به قتل رسانده بود در چند قدمی چوبه دار قرار گرفت و قرار بود که چند روز دیگر حکم قصاصش به اجرا درآید.پسر همسایه به علت هواخواهی از پدر قاتل، جان خود را از دست داد.
21 خرداد 1401
شناسه : 87275
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/87275
340+
بالا
مرد جوانی که حدود 14 سال قبل در یک جدال خونین در بندرلنگه مرتکب قتل شده بود با رضایت خانواده مقتول از طناب دار نجات یافت. جوانی که در زمان جنایت 23 سال بیشتر نداشت بر سر بحث و اختلافی، پسر همسایه‌اش را به قتل رسانده بود در چند قدمی چوبه دار قرار گرفت و قرار بود که چند روز دیگر حکم قصاصش به اجرا درآید.پسر همسایه به علت هواخواهی  از پدر قاتل، جان خود را از دست داد.

حادثه 24 -  مرد جوانی که حدود 14 سال قبل در یک جدال خونین در بندرلنگه مرتکب قتل شده بود با رضایت خانواده مقتول از طناب دار نجات یافت. جوانی که در زمان جنایت 23 سال بیشتر نداشت بر سر بحث و اختلافی، پسر همسایه‌اش را به قتل رسانده بود در چند قدمی چوبه دار قرار گرفت و قرار بود که چند روز دیگر حکم قصاصش به اجرا درآید.پسر همسایه به علت هواخواهی  از پدر قاتل، جان خود را از دست داد.

 قتل به خاطر اختلاف با پدر

 آبان ماه سال 1387 درگیری خونین خیابانی به پلیس بندرلنگه گزارش و به دنبال اعلام این خبر تیم جنایی راهی محل شد. پسر جوانی که با ضربات چاقو مصدوم شده به بیمارستان منتقل‌شده بود، اما تلاش کادر درمان برای نجات وی بی‌نتیجه ماند و جان خود را از دست داد. قاتل فراری در همان روز خود را به پلیس معرفی در بازجویی‌ها اقرار کرد که این حادثه به علت اختلاف و درگیری بین خود و پدرش بود. وی در اعترافاتش بیان داشته است: « در آن زمان، درگیر اعتیاد بودم و روز قبل از حادثه، با پدرم بر سر پول و موارد دیگر بحثمان شد، این موضوع به گوش پسر همسایه‌مان که هم‌سن‌وسال من بود رسید، روز بعد درون کوچه در حال تردد بودم که وی با دیدن من، به سمتم آمد و برای طرفداری و هواخواهی از پدرم مشغول نصیحت شد،

این گفت‌وگو منجر به درگیری لفظی و سپس درگیری فیزیکی شد. چاقو همراهم نبود و او چاقویش را به من داد گفت»اگر شجاعت این را دارید من را بزن«، دستم می‌لرزید ، ضربه‌ای به او زدم و فرار کردم اما او با بدن خون‌آلود دنبالم می‌دوید از ترس با چاقو به او چند ضربه دیگر وارد کردم زمانی که متوجه شدم به زمین افتاده است از محل متواری شدم، بعد از ساعتی متوجه شدم که او جان خود را ازدست‌داده است، عذاب وجدان داشتم،

که خودم را معرفی کنم اما همان شب دستگیر شدم  قصدم قتل نبود و ناخواسته دست به این جنایت زده بودم ».

 به‌شرط ترک دیار

کاظم شاهرخ نیا، از اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس که در طی این سال‌ها چندین بار همراه با تیم شورا برای رضایت گیری به نزد خانواده مقتول رفته بود در خصوص این پرونده گفت: با اعتراف متهم جوان به قتل، بازسازی صحنه جنایت، مدارک و شواهد موجود در پرونده، کیفرخواست به اتهام قتل عمدی صادر و پرونده او برای محاکمه و صدور حکم به دادگاه کیفری ارجاع شد، قاتل گرچه زمانی که در جایگاه ویژه در مقابل قضات دادگاه کیفری قرار گرفت، ابراز پشیمانی و ندامت کرد اما با توجه به درخواست اولیای دم، حکم قصاص برای او صادر شد. وی ادامه داد: با تأیید این حکم، پسر جوان که در زمان جنایت 23 ساله بود در چند قدمی چوبه دار قرار گرفت و بدین ترتیب واحد صلح و سازش مستقر در زندان بندرعباس وارد عمل شده و با برگزاری چند جلسه تمام تلاش خود را برای جلب رضایت خانواده مقتول به کار بستند تا اینکه چند روز گذشته با حضور مصطفی کیشانی مدیرکل زندان‌های استان هرمزگان و ریش‌سفیدان محل در منزل خانواده مقتول در بندرلنگه و با وساطت آن‌ها، اولیا دم از قصاص گذشتند وبیان داشتند که قاتل پسرشان باید تا آخر عمرش قدم به این شهرستان نگذارد و آنجا را برای همیشه ترک کند. شاهرخ نیا این را افزود که دو هفته دیگر زمان قصاص قاتل بود که با رضایت خانواده مقتول، وی از زندان آزاد شد.

 هشتمین سازش

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم‌به قصاص در آستانه سالروز ولادت امام رضا (ع) با اعلام رضایت اولیای دم خبر داد. مجتبی قهرمانی اظهار داشت: هم‌زمان با دهه کرامت و در آستانه سالروز ولادت امام رئوف حضرت امام رضا (ع) با پیگیری اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس و اعلام رضایت اولیای دم، یک زندانی محکوم‌به قصاص پس از تحمل 14 سال حبس بخشیده شد.وی افزود: این هشتمین سازش در پرونده‌های قصاص استان هرمزگان طی سال جاری است که با تلاش و پیگیری اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس و در پی برگزاری نشست‌های متعدد صلح و سازش در آستانه میلاد باسعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت موجب شد تا اولیای دم با تأسی از سیره آن امام همام از قصاص محکوم این پرونده بگذرند. رئیس‌کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: اشاعه فرهنگ صلح و سازش و اعمال عفو و گذشت یکی از اصول بنیادین در فرهنگ اسلامی است که دستگاه قضایی نیز به‌منظور گسترش آن در سطح جامعه تلاش می‌کند. قهرمانی ادامه داد: از اعلام رضایت اولیای دم و تلاش و پیگیری اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس برای برقراری صلح و سازش در این پرونده سپاسگزاریم. وی خاطرنشان کرد: از فروردین‌ماه ۱۴۰۱ کارگروه‌های استانی و شهرستانی پیگیری صلح و سازش پرونده‌ها قصاص در دستگاه قضایی استان هرمزگان تشکیل‌شده و اعضای این گروه‌ها به‌صورت مستمر ضمن تفکیک، رصد و پایش پرونده‌های قصاص با استفاده از ظرفیت علما، روحانیون، متنفذان و معتمدین محلی و خیرین و نهادهای مردمی به‌منظور اصلاح ذات البین و ایجاد مصالحه تلاش می‌کنند.

آخرین اخبار «حوادث هرمزگان» را در صفحه حوادث هرمزگان و حوادث بندرعباس حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر