زمان مطالعه: 1 دقیقه

کلاهبرداری میلیاردی در کرمانشاهاز طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری سه عضو یک باند خبر داد که با اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری پنج میلیارد ریالی از شهروندان کرده بودند.
18 خرداد 1401
شناسه : 87216
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/87216
200+
بالا
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری سه عضو یک باند خبر داد که با اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری پنج میلیارد ریالی از شهروندان کرده بودند.

حادثه 24 -  رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری سه عضو یک باند خبر داد که با اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری پنج میلیارد ریالی از شهروندان کرده بودند.

سرهنگ علی عباسی کسانی  اظهار داشت: پس از مراجعه چند نفر از شهروندان به پلیس فتا کرمانشاه و طرح شکایت مبنی بر اینکه پس از درج آگهی با موضوعاتی مانند دستگاه موتوربرق، دستگاه بستنی‌ساز و کنسول بازی پلی‌استیشن در سایت های اینترنتی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: افراد شاکی عنوان کردند شخصی از طریق شبکه‌های اجتماعی با آن‌ها ارتباط برقرار و پس از جلب اعتمادشان با ارسال رسید بانکی و بیان اینکه مبلغ را از طریق پایا انتقال داده و طی چند ساعت آینده به‌حساب شما واریز می‌شود، کالا را تحویل گرفته و علی‌رغم گذشت زمان تاکنون هیچ مبلغی به‌حسابشان واریز نشده است.

کسانی ادامه داد: برابر اظهارات شاکیان و بررسی‌های فنی به‌عمل‌آمده معلوم شد متهم از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانیان کرده و جهت دریافت کالا از تاکسی‌های آنلاین و یا پیک استفاده می کرده است.

رئیس پلیس فتا کرمانشاه خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه‌روزی ماموران پلیس، اعضای این باند که سه نفر بودند شناسایی و پس از هماهنگی قضایی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

کسانی بیان اینکه اعضای این باند اقدام به کلاهبرداری پنج میلیارد ریالی از 18 نفر کرده‌ بودند، افزود: فروشندگان پس از دریافت رسید پرداخت، حتماً موجودی حساب خود را چک کرده و به یاد داشته باشید که حتماً پیامک واریز بانک را فعال و درصورتی‌که خدمات پیامکی ندارید، از طریق دستگاه خودپرداز موجودی خود را بررسی کنند.

آخرین اخبار «حوادث کرمانشاه» را در صفحه حوادث کرمانشاه حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر