زمان مطالعه: 4 دقیقه

طناب دار بر گردن اولین قاتل سال 97 / مجازات مرد همسرکش 4 سال پس از جنایت

عامل نخستین جنایت سال 97 در پایتخت مردی بود که تنها چند ساعت پس از تحویل سال مقابل چشمان فرزندانش جان همسرش را گرفت. او چند روز پیش با گذشت 4 سال از جنایت به دار مجازات آویخته شد.
17 خرداد 1401
شناسه : 87150
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/87150
412+
بالا
عامل نخستین جنایت سال 97 در پایتخت مردی بود که تنها چند ساعت پس از تحویل سال مقابل چشمان فرزندانش جان همسرش را گرفت. او چند روز پیش با گذشت 4 سال از جنایت به دار مجازات آویخته شد.

حادثه 24 -   عامل نخستین جنایت سال 97 در پایتخت مردی بود که تنها چند ساعت پس از تحویل سال مقابل چشمان فرزندانش جان همسرش را گرفت. او چند روز پیش با گذشت 4 سال از جنایت به دار مجازات آویخته شد.

این حادثه ساعت 22:56 بیست و نهم اسفند رخ داد و در بررسی ها مشخص شد که شب حادثه قاتل پس از ورود به خانه پدری همسرش ،‌ با همسر و ‏مادرزنش به دلیل اختلافات خانوادگی ‏درگیر شده و با چاقو به سمت ‏آنها حمله کرده بود. در این حادثه زن جوان جانش را از دست ‏داد و مادرش مجروح شد که برای درمان به ‏بیمارستان انتقال ‏یافت.پس از این حادثه متهم فرارکرد اما شب تا صبح در خیابان ها پرسه زد و در نهایت به کلانتری 106 نامجو رفت و خودش ‏را معرفی کرد.

او در بازجویی ها به قتل همسر و زخمی کردن مادرش اعتراف کرد و در خصوص جزییات حادثه گفت: حدود 10 ماه پیش به دلیل بیکاری و مشکلات خانوادگی با ‏همسرم اختلاف پیدا کردم. او به همراه 3 فرزندمان خانه راترک کرد و به خانه پدری اش رفت. در این مدت بارها از او خواستم تا ‏به خانه برگردد اما قبول نمی کرد.تا اینکه شب عید به دنبال او که در خانه پدرش بود رفتم و  او را بیرون بردم و برایش خرید کردم. قرار شد سال تحویل همراه بچه ها به ‏خانه برگردد و عید همگی به سفر برویم اما سرقولش نماند. وی ادامه داد: سال تحویل به خانه نیامد اما با این حال وسایل را جمع ‏کردم و امیدوار بودم با هم به سفر برویم. بعد از سال تحویل وقتی به خانه مادرزنم رفتم ، همسرم گفت دیگر حاضر نیست با من ‏زندگی کند. این حرفها را که شنیدم عصبانی شدم ، برای همین به خانه برگشتم و یک چاقو برداشتم. دوباره به خانه مادرزنم رفتم  و با لگد در وردی راباز کردم و داخل خانه شدم. ‏وی ادامه داد:همسرم را با خود کشیدم تا از خانه بیرون ببرم اما مادرزنم مانع شد که در همین حین چاقو به او اصابت کرد و مادرزنم زخمی ‏شد. با این وجود همسرم را با خود می کشیدم ، پسر16 ساله ام و دختر 6 ساله ام هم حضور داشتند ، پسرم شوکه بود و فقط نگاه ‏می کرد اما دخترم به پایم افتاده بود و با گریه از من می خواست که دعوا را تمام کنم اما من دیوانه شده بودم.درحالیکه کنترلم را از دست داده بودم چند ضربه هم به ‏همسرم زدم و بعد فرار کردم. ‏

متهم به قتل پس از بازسازی صحنه قتل به زندان انتقال یافت و مدتی بعد در شعبه دوم دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت. در جلسه محاکمه مادر و دو نفر از فرزندان مقتول خواستار قصاص مرد همسرکش شدند اما یکی ازفرزندان مقتول صغیر بود و قیم او پدربزرگش(پدرقاتل) بود که وی از قصاص پسرش صرفنظر کرد و او را بخشید. در این شرایط حکم قصاص مرد همسرکش صادر شد و قضات دیوان عالی کشور مهر بر تایید رای صادر شده زدند. پس از قطعی شدن حکم، پرونده به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران فرستاده و شمارش معکوس برای قصاص قاتل شروع شد.اما مادر مقتول فوت شد و فرزندان وی همچنان خواستار قصاص قاتل بودند چرا که مادر مقتول زمانی که زنده بود منتظر روز اجرای حکم بوده است. به این ترتیب ابتدا تفاضل دیه در این پرونده پرداخت شد و بعد  دیه به یکی از فرزندان مقتول که قیم او قاتل را بخشیده بود. در این شرایط پرونده آماده اجرا شد و مرد اعدامی چند روز قبل در زندان رجایی شهر پای چوبه دار رفت و قصاص شد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر