زمان مطالعه: 3 دقیقه

برادرکشی بر سر ارثیه پدری/ برادر قاتل به قصاص محکوم شد

مردی که متهم است در جریان درگیری بر سر ارثیه پدری برادرش را به قتل رسانده‌است، محاکمه و به قصاص محکوم شد.
16 خرداد 1401
شناسه : 87105
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/87105
297+
بالا
مردی که متهم است در جریان درگیری بر سر ارثیه پدری برادرش را به قتل رسانده‌است، محاکمه و به قصاص محکوم شد.

حادثه 24 -  مردی که متهم است در جریان درگیری بر سر ارثیه پدری برادرش را به قتل رسانده‌است، محاکمه و به قصاص محکوم شد.

۹ مرداد سال ۱۴۰۰ مأموران پلیس تهران از درگیری خونین دو برادر باخبر و راهی محل شدند. وقتی مأموران به خانه مورد نظر رسیدند، بررسی‌های اولیه نشان می‌داد برادر کوچک‌تر با ضربات چاقو کشته و برادر بزرگ‌تر به نام محمود ۴۵ ساله هم حین فرار از سوی همسایه‌ها بازداشت شده‌است. جسد احمد ۳۸ ساله به پزشکی قانونی فرستاده و محمود به پلیس آگاهی منتقل شد.

متهم تحت بازجویی قرار گرفت و در روند بازجویی‌ها گفت: «من و برادرم سال‌ها در خانه پدری‌مان زندگی می‌کردیم. من همراه همسر و فرزندانم در طبقه اول بودم و برادرم همراه خانواده‌اش در طبقه دوم زندگی می‌کرد. پدرم زنده بود و با اینکه ارثیه‌مان را تقسیم کرده‌بود، اما من و برادرم با هم اختلاف داشتیم.»

متهم درباره اختلافش گفت: «پدرم به هر کدام از ما سه دانگ‌خانه داده بود، ولی برای تقسیم ارثیه مخارج زیادی را هزینه کرده‌بودم. من همه کار‌های پدرم را انجام می‌دادم، به همین خاطر انتظار داشتم پدرم چهار دانگ از خانه را به نام من بزند، اما او این کار را نکرد، به همین‌خاطر از برادرم خواستم ۱۰۰ میلیون تومانی را که هزینه شده‌بود، برگرداند، ولی او قبول نمی‌کرد. همین باعث اختلاف ما شد.»

او در خصوص قتل گفت: «روز حادثه بار دیگر سر این موضوع من و برادرم با هم درگیر شدیم. او می‌گفت من زیاده‌خواه هستم و زحمات مرا نادیده می‌گرفت. این شد که درگیری بالا گرفت و من هم به خاطر شدت عصبانیت دست به چاقو شدم و یک ضربه به سینه برادرم زدم. وقتی احمد را خونین روی زمین دیدم، شوکه شدم و اصلاً فکر نمی‌کردم قاتل شده‌ام.»

متهم بعد از بازسازی صحنه جرم، راهی زندان شد و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. متهم در اولین جلسه محاکمه مقابل هیئت قضایی شعبه دهم دادگاه قرار گرفت.

ابتدای جلسه اولیای دم که تنها دختر مقتول بود، در جایگاه ایستاد و با ریختن اشک برای عمویش درخواست قصاص کرد. در ادامه متهم در جایگاه ایستاد و با قبول جرمش در حالی که سرش را پایین انداخته‌بود، گفت: «از این حادثه پشیمانم. باور کنید قصد قتل نداشتم. حادثه فقط به خاطر عصبانیت رقم خورد.»

در پایان هیئت قضایی وارد شور شد و متهم را به قصاص محکوم کرد. به این ترتیب متهم در صورت تأیید حکم در دیوان عالی کشور در صورتی که نتواند رضایت اولیای‌دم را جلب کند، در انتظار چوبه دار قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر