زمان مطالعه: 5 دقیقه

زن و مرد سارقی که به دام سارقان افتادند

زن و مرد سارق که گوشی‌های آیفون سرقتی را در سایت دیوار می‌فروختند، به دام سارقانی افتادند که در نقش خریدار به سراغ فروشندگان گوشی آیفون رفته و نقشه سرقت را عملی می‌کردند.
11 خرداد 1401
شناسه : 87027
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/87027
253+
بالا
زن و مرد سارق که گوشی‌های آیفون سرقتی را در سایت دیوار می‌فروختند، به دام سارقانی افتادند که در نقش خریدار به سراغ فروشندگان گوشی آیفون رفته و نقشه سرقت را عملی می‌کردند.

حادثه 24 -  زن و مرد سارق که گوشی‌های آیفون سرقتی را در سایت دیوار می‌فروختند، به دام سارقانی افتادند که در نقش خریدار به سراغ فروشندگان گوشی آیفون رفته و نقشه سرقت را عملی می‌کردند.

از مدتی قبل شکایت‌های متعددی پیش روی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که نشان می‌داد مردی جوان با همدستی زنی دست به سرقت گوشی‌های آیفون می‌زنند. یکی از مالباخته‌ها گفت: چند وقت در سایت دیوار آگهی فروش گوشی آیفونم را ثبت کردم و کمی بعد فردی تماس گرفت و پس از توافق بر سر قیمت 500هزارتومان به‌عنوان بیعانه به حسابم ریخت و بعد در خیابانی در پایتخت قرار گذاشتیم تا این معامله را انجام دهیم. وی ادامه داد: وقتی به محل قرار رفتم، مردی جوان که قدی کوتاه داشت و چاق بود به سمت من آمد و خودش را خریدار معرفی کرد. من پشت فرمان ماشینم بودم و او پیاده. گوشی و جعبه‌اش را به او نشان دادم اما وی در یک چشم برهم زدن آن را قاپید و خودش را به آنطرف خیابان رساند و سوار بر خودروی پراید که زن جوانی راننده‌اش بود فرار کرد.

بقیه شاکیان نیز اظهارات مشابهی داشتند و همگی افرادی بودند که قصد داشتند از طریق سایت دیوار گوشی آیفون خود را بفروشند اما در دام سارقی قدکوتاه و چاق که همدستش زنی جوان بود گرفتار شده بودند. ماموران با بررسی شماره حساب سارق متوجه شدند که حساب متعلق به یک فرد معتاد و کارتن‌خواب است که می‌گفت مدتی قبل کارت بانکی‌اش را به همراه رمزش به مردی قدکوتاه و چاق فروخته است. مأموران در ادامه تحقیقات و با بررسی دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی خودروی پراید سارقان شده و دریافتند که سارق قد کوتاه یک مجرم حرفه‌ای و سابقه‌دار است که به تازگی از زندان آزاد شده. با این اطلاعات متهم چند روز قبل به همراه همدستش که زنی جوان بود دستگیر شدند و به سرقت گوشی‌های آیفون اعتراف کردند. سارق اصلی که جوانی به نام مهدی است گفت: من سال‌هاست که در زمینه سرقت فعالیت دارم و تخصصم گوشی‌قاپی است. آخرین بار قبل از عید از زندان آزاد شدم اما هرچه به‌دنبال کاری مناسب گشتم پیدا نکردم. به تازگی با زنی آشنا شده و قصد ازدواج با یکدیگر را داشتیم و برای تامین هزینه‌های زندگی تصمیم گرفتیم نقشه سرقت بکشیم. وی ادامه داد: قبل از شروع سرقت‌ها در پاتوق معتادان با مالخری آشنا شدم که می‌گفت اگر گوشی آیفون سرقت کنم پول خوبی به من می‌پردازد. پس از آن بود که با همدستم میترا تصمیم گرفتیم نقش خریدار را بازی کرده‌ و برای معامله با آنهایی که قصد فروش گوشی آیفون از طریق سایت دیوار را داشتند وارد معامله شویم. وقتی سر قرار می‌رفتیم یا در فرصتی مناسب گوشی را با جعبه‌اش از دست طعمه هایم می‌قاپیدم و یا به بهانه اینکه می‌خواهم گوشی را به همسرم که آن طرف خیابان پشت فرمان ماشینش نشسته نشان بدهم، آن را گرفته و فرار می‌کردم. پس از تحقیق از متهمان، نوبت به شناسایی مالباختگان و تحویل گوشی‌هایی بود که در مخفیگاه متهمان، کشف شد. صاحب آخرین گوشی، زنی جوان بود که می‌گفت در خیابان درحال صحبت با موبایلش بوده که ناگهان زن و مردی سوار بر موتور به او حمله کرده و گوشی‌اش را قاپیده بودند. او حتی با دیدن متهمان دستگیر شده تأکید کرد که آنها دزدان موبایلش نیستند مرد سارق جوانی قد بلند و لاغر بود. این مسئله تیم تحقیق را با یک معما روبه‌رو کرده بود تا اینکه در ادامه بررسی‌ها معلوم شد، دزدانی که گوشی زن جوان را قاپیده بودند پس از سرقت قصد داشتند گوشی مسروقه را در سایت دیوار بفروشند که به دام مهدی و میترا (دزدان دستگیر شده) افتاده بودند. مهدی و میترا طبق همان شگردی که داشتند به بهانه خرید گوشی با دزدان گوشی‌قاپ قرار معامله گذاشته و پس از آن گوشی را سرقت کرده بودند. به این ترتیب، اسرار باند موبایل‌قاپی نیز فاش و مأموران با اطلاعاتی که مهدی(سارق دستگیر شده) در اختیارشان داده بود آنها را نیز دستگیر کردند. این زن و مرد اعتراف کردند به‌صورت موقت با یکدیگر ازدواج کرده‌اند پس از آن سوار بر موتور در خیابان پرسه زده و با دیدن افرادی که گوشی گران‌قیمت در دست داشتند، آن را قاپیده و فرار می‌کردند. پس از آن نیز گوشی مسروقه را در سایت می‌فروختند که در جریان فروش یک گوشی آیفون مسروقه به دام باندی دیگر افتاده بودند. براساس این گزارش، این پرونده به 2قسمت تقسیم شده و متهمان برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر