زمان مطالعه: 2 دقیقه

پاتک پلیس به ۲۷۸ اوباشگر در تهران / توقیف ۱۲۵۳ خودرو به‌دلیل دوردور

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ٢٧٨ تن از اراذل و اوباش پایتخت خبر داد.

اعظم مرادی

خبرنگار

09 خرداد 1401
شناسه : 86968
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/86968
244+
بالا
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ٢٧٨ تن از اراذل و اوباش پایتخت خبر داد.

حادثه 24 -  فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ٢٧٨ تن از اراذل و اوباش پایتخت خبر داد.

سردار حسین رحیمی در اجرای طرح اقتدار که پیش از ظهر امروز در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، گفت: مرحله دیگری از طرح برخورد با اراذل و اوباش و گردن‌کشان و مزاحمان نوامیس به صورت همزمان در فضای حقیقی و مجازی توسط پلیس امنیت عمومی و پلیس فتا به مرحله اجرا درآمد. این طرح‌ها در جهت انضباط جامعه و برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی برگزار می‌شود و اجرای آن با قوت ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان اینکه برخورد با اراذل و اوباش و مراکز ترویج دهنده فرهنگ غربی در دستورکار است گفت: در حوزه امنیت عمومی ۶٣ نفر از اراذل و اوباش سطح دار، عاملان تخریب و شرارت و نزاع دستگیر شدند. ٢٢ نفر از اراذل و اوباشی هم که اقدام به حمل سلاح غیر مجاز کرده بودند، دستگیر شدند.

وی ادامه داد: همچنین ٢٢ نفر از اراذلی که علاوه بر شرارت در حوزه مشروبات الکلی فعالیت داشتند و ۴٨ شرور که مواد مخدر و داروهای روانگردان می‌فروختند در مراکز قمار و فساد دستگیر شدند. در این مرحله از طرح ١٢٣ نفر از مزاحمان نوامیس نیز در خیابان‌ها و معابر عمومی شناسایی و دستگیر شدند.

رحیمی افزود:‌ جمعا ٢٧٨ نفر از اراذل و اوباش، فروشندگان سلاح سرد و گرم غیرمجاز، فروشندگان و نگه‌دارندگان مهمات، گردانندگان مراکز قمار و... در این مرحله از طرح اقتدار شناسایی و دستگیر شدند.

رحیمی با بیان اینکه ٢٠ قبصه سلاح جنگی و شکاری در این مرحله از طرح کشف و ضبط شد، گفت: ٩ شبه سلاح و ١٢٣٨ عدد انواع فشنگ جنگی، ۵۶ قبضه سلاح سرد و ١٠ هزار و ٣٨ لیتر مشروبات الکلی نیز کشف و توقیف شد. همچنین هفت دستگاه خودرو و موتورسیکلت متعلق به اراذل و اوباش نیز توقیف شده است.

رحیمی از توقیف هزار و ٢۵٣ دستگاه خودرو به دلیل دوردور، آلودگی صوتی، مزاحمت برای نوامیس و ... خبر داد و گفت:‌در این مرحله از طرح در مجموع ١٣٠ عملیات پلیسی علیه اراذل و اوباش به مرحله اجرا درآمده است.

وی اظهارکرد: ۴٩ واحد صنفی که مرتبط با تردد و محل پاتوق اراذل و اوباش و محلی برای شرارت بود نیز پلمب شد. من هشدار می‌دهم چنانچه اراذل و اوباش در واحدی صنفی حضور داشته و آنجا را تبدیل به پاتوق کنند، مسئولان این واحدها نیز مسئول بوده و واحد صنفی آن‌ها پلمب خواهد شد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

 

 

ارسال نظر