زمان مطالعه: 3 دقیقه

پشت پرده انتشار تصاویر زن بی حجاب در حسینیه امینی‌ها

اداره کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی قزوین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که از طریق مراجع قضایی و امنیتی با مسبّبان و آمران هنجارشکنی در حسینیه امینی‌ها برخورد کرده و موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری نموده و در سریع‌ترین زمان به اطلاع عموم مردم می‌رسانند.
01 خرداد 1401
شناسه : 86738
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/86738
509+
بالا
اداره کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی قزوین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که از طریق مراجع قضایی و امنیتی با مسبّبان و آمران هنجارشکنی در حسینیه امینی‌ها برخورد کرده و موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری نموده و در سریع‌ترین زمان به اطلاع عموم مردم می‌رسانند.

حادثه 24 -  اداره کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی قزوین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که از طریق مراجع قضایی و امنیتی با مسبّبان و آمران هنجارشکنی در حسینیه امینی‌ها برخورد کرده و موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری نموده و در سریع‌ترین زمان به اطلاع عموم مردم می‌رسانند.

در پی انتشار تصاویر یک خانم در حسینیه امینی‌ها، اداره کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیانیه‌ای را صادر کردند.

در متن این بیانیه آمده است:

در خصوص حواشی به وجود آمده در حسینیه موقوفه امینی‌ها که منجر به جریحه دار شدن احساسات و عقاید پاک مردم حسینی و شهید پرور استان شد، ضمن ابراز تأسف و انزجار به واسطه بروز این اتفاق ناگوار، جهت تنویر افکار عمومی و بررسی ابعاد مختلف این ماجرای مشکوک، موارد زیر به استحضار می‌رسد:

این حسینیه که مزّین به نام سیدالشهدا (ع) است از دیرباز تاکنون محل برگزاری مراسم و مجالس قرآنی، مذهبی و دینی بوده و هست، بنابراین اینگونه حرکات که در پی خدشه دار کردن صورت معنوی و با برکت این مکان متبرکه است به شدت محکوم می‌شود و ادارات کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین بر خود لازم می‌دانند از طریق مراجع قضایی و امنیتی با مسبّبان و آمران این هنجارشکنی اعم از متولی، فرد یا افراد مباشر برخورد کرده و موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری نموده و در سریع‌ترین زمان به اطلاع عموم مردم برسانند.

با توجه به اینکه موقوفه مذکور دارای متولی خاص می‌باشد و متولی در چندماه اخیر با رأی قانونی به تولیت آن منصوب شده، لکن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به دلیل ناتوانی متولی در اداره موقوفه، مراتب مخالفت خود را اعلام کرده‌اند.

با وجود این، سازمان اوقاف و امورخیریه براساس قوانین نسبت به برخورد لازم با متولی اقدام خواهد کرد.

با توجه به اینکه حسینیه مذکور دارای حراست فیزیکی دائم و مجهز به دوربین مداربسته است در نتیجه وقوع چنین اتفاقی نمی‌تواند بدون اطلاع عناصر مدیریتی این حسینیه صورت گرفته باشد، بنابراین پاسخگویی روشن از سوی متولی و سایر عناصر مرتبط با این ماجرای تلخ به دستگاه‌های امنیتی و قضایی و عموم مردم استان الزامی است، هرچند تاکید می‌شود که متولیان ارجمند موقوفات همواره در جهت صیانت از این نهاد ارزشمند کوشیده‌اند اما هرگونه کوتاهی ولو سهواً مورد پذیرش نخواهد بود.

مجدداً تاکید می‌شود که ادارات کل اوقاف و امور خیریه و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تا مشخص شدن زوایای پیدا و پنهان این واقعه تأسف‌بار از تمامی ابزارهای قانونی، قضایی و امنیتی تا حصول نتیجه مورد انتظار مردم شریف استفاده خواهد کرد و گزارش دقیقی از اقدامات صورت گرفته را به مردم شریف استان ارائه خواهد داد.

آخرین اخبار «حوادث قزوین» را در صفحه حوادث قزوین حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر