زمان مطالعه: 2 دقیقه

قتل نخبه شیمی با محلول شیمیایی خطرناک

دانشجوی دکترای شیمی که متهم است با ساخت محلولی شیمیایی و خطرناک، باعث مرگ نخبه شیمی شده، پس از محاکمه دوباره در دادگاه کیفری، به قصاص محکوم شد. پیش از این، قضات، عمل او را قتل عمد تشخیص نداده بودند.
31 اردیبهشت 1401
شناسه : 86681
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/86681
629+
بالا
دانشجوی دکترای شیمی که متهم است با ساخت محلولی شیمیایی و خطرناک، باعث مرگ نخبه شیمی شده، پس از محاکمه دوباره در دادگاه کیفری، به قصاص محکوم شد. پیش از این، قضات، عمل او را قتل عمد تشخیص نداده بودند.

حادثه 24 -  دانشجوی دکترای شیمی که متهم است با ساخت محلولی شیمیایی و خطرناک، باعث مرگ نخبه شیمی شده، پس از محاکمه دوباره در دادگاه کیفری، به قصاص محکوم شد. پیش از این، قضات، عمل او را قتل عمد تشخیص نداده بودند.

رسیدگی به این پرونده از دو سال قبل و با گزارش مرگ مشکوک پسر جوانی در خانه دوستش آغاز شد. با آزمایش‌های تخصصی مشخص شد، پسر جوان به دلیل مسمومیت با یک ماده شیمیایی فوت کرده است.

ماموران به تحقیق از پسر صاحبخانه که از نخبه‌های دانشگاهی است، پرداختند که او بیان کرد: من و دوستم که فوت شد، در مدرسه تیزهوشان درس می‌خواندیم و هر دو در دانشگاه‌شریف قبول شدیم. بعد از لیسانس در دو دانشگاه جداگانه مشغول به تحصیل شدیم و کمتر همدیگر را می‌دیدیم. چندی قبل متوجه شدم او از دانشگاهی در آمریکا بورسیه گرفته و قرار است به آنجا برود. با او تماس گرفتم و وقتی فهمید عقد کرده‌ام و به او خبر نداده‌ام، از من دلخور شد. من هم برای این‌که به این دلخوری پایان دهم، او را به خانه‌ام دعوت کردم. من به دلیل این‌که شیمی خوانده بودم، ترکیبی از کلروفوم درست و مصرف می‌کردم. آن را داخل آبمیوه ریختم و در یخچال گذاشتم که دوستم اشتباهی آن را خورد و مسموم شد.

با تکمیل تحقیقات در دادسرا، برای سامان به اتهام قتل، کیفرخواست صادر شد و پرونده‌اش به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در این جلسه، اولیای دم برای متهم درخواست قصاص کردند اما پسر جوان منکر قتل شد و گفت: این محلول شیمیایی و اعتیادآور را از کلروفوم درست کرده بودم و مصرف می‌کردم. دوستم بدون این‌که به من بگوید آن را خورد.

پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده، او را از اتهام قتل عمدی تبرئه و به دلیل قتل شبه‌عمد به پرداخت دیه محکوم کردند.

این رای در دیوان‌عالی کشور شکست و متهم هفته قبل برای دومین بار محاکمه شد که این بار‌، قضات پس از شنیدن دفاعیات متهم و  با توجه به درخواست قصاص از سوی اولیای دم قرار وثیقه او را به بازداشت تغییر دادند. در این جلسه متهم دوباره منکر قتل عمد شد و گفت من هیچ مشکلی با دوستم نداشتم که بخواهم او را بکشم.  قضات بعد از شور، او را به قصاص محکوم کردند.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر