زمان مطالعه: 3 دقیقه

غرق شدن پسر 4ساله در هوتگ/ عروسی عزا شد

پسر 4ساله که برای شرکت در مراسم عروسی همراه خانواده‌اش به یکی از روستاهای چابهار رفته بود هنگام بازی در اطراف هوتگ داخل آن سقوط کرد و جانش را از دست داد تا در مدت یک هفته پنجمین قربانی هوتگ‌ها در این منطقه باشد.
31 اردیبهشت 1401
شناسه : 86678
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/86678
340+
بالا
پسر 4ساله که برای شرکت در مراسم عروسی همراه خانواده‌اش به یکی از روستاهای چابهار رفته بود هنگام بازی در اطراف هوتگ داخل آن سقوط کرد و جانش را از دست داد تا در مدت یک هفته پنجمین قربانی هوتگ‌ها در این منطقه باشد.

حادثه 24 -  پسر 4ساله که برای شرکت در مراسم عروسی همراه خانواده‌اش به یکی از روستاهای چابهار رفته بود هنگام بازی در اطراف هوتگ داخل آن سقوط کرد و جانش را از دست داد تا در مدت یک هفته پنجمین قربانی هوتگ‌ها در این منطقه باشد.

پسر 4ساله که اهل منطقه دشتیاری چابهار بود عصر روز پنجشنبه همراه مادرش برای شرکت در مراسم عروسی به روستای بلوچی پایین از توابع بخش پلان شهرستان چابهار رفته بود. آنها در خانه یکی از اقوام‌شان مهمان بودند. پسربچه همراه سایر بچه‌ها برای بازی به اطراف یکی از هوتگ‌ها که متعلق به اقوام‌شان بود رفت، اما ساعتی بعد خبر رسید که این کودک درحالی‌که نزدیک هوتگ ایستاده بود پایش سر خورده و داخل آن افتاده و غرق شده است.

در این شرایط بود که جان‌باختن ‌این پسربچه عروسی را عزا و همه روستا را سیاهپوش کرد. این کودک در شرایطی جانش را از دست داد که هفته گذشته 4نفر در همین منطقه در هوتگ‌ها جان خود را از دست دادند. یکی از آنها معلمی فداکار به نام یاسمین هوت بود که وقتی دید 3دختربچه در هوتگ روستای سلور بازار بخش پلان افتاده و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند توانست یکی از آنها را از مرگ نجات دهد اما خودش همراه 2 دختر دیگر جانش را از دست داد. همان روز کودک دیگری در یکی دیگر از روستاهای بخش پلان در هوتگ افتاد و جان باخت. حالا با غرق شدن پسر 4ساله در روستای بلوچی، شمار افرادی که در یک هفته گذشته در هوتگ‌های این منطقه غرق شده‌اند به 4نفر افزایش پیدا کرد.

مهرداد آرام، بخشدار پلان چابهار درباره وضعیت هوتگ‌ها در این منطقه به حادثه 24 می‌گوید: اغلب روستاهای بخش پلان از لوله کشی آب برخوردار شده‌اند اما همچنان از هوتگ‌ها که شخصی هستند برای تامین آب مورد نیاز درختان و احشام استفاده می‌شود.

او ادامه می‌دهد: معمولا هر 7، 8خانه در این روستاها صاحب یک هوتگ هستند که وسعت این هوتگ‌ها معمولا حدود 10هزارمتر و به عمق 2متر است که از آب باران پر می‌شوند و یک مرتبه هم در سال آب سد رهاسازی و در هوتگ‌ها ذخیره می‌شود و دست‌کم 6ماه از سال پرآب هستند. این آبگیرهای محلی اغلب هیچ حفاظی ندارند و همین باعث می‌شود کودکان وقتی برای بازی کنار آنها می‌روند داخل آب سقوط کنند.

آرام می‌گوید: با افزایش تعداد قربانیان هوتگ‌ها با کمک افراد خیر و فعالان اجتماعی پویشی برای آگاهسازی‌ روستاییان، به‌خصوص کودکان راه‌اندازی کرده و امیدواریم به کمک آن دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

آخرین اخبار «حوادث سیستان و بلوچستان» را در صفحه حوادث سیستان و بلوچستان و حوادث زاهدان حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر