زمان مطالعه: 5 دقیقه

2 شبانه روز جدال با مرگ در عمق چاه 40 متری

صاحب مرغداری هنگام تعقیب سارق به داخل چاهی 40متری سقوط کرد و 2روز تمام هیچ‌کس از او خبر نداشت تا اینکه با تلاش آتش‌نشانان به طرز معجزه‌آسایی از مرگ نجات یافت.
28 اردیبهشت 1401
شناسه : 86619
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/86619
387+
بالا
صاحب مرغداری هنگام تعقیب سارق به داخل چاهی 40متری سقوط کرد و 2روز تمام هیچ‌کس از او خبر نداشت تا اینکه با تلاش آتش‌نشانان به طرز معجزه‌آسایی از مرگ نجات یافت.

حادثه 24 -  صاحب مرغداری هنگام تعقیب سارق به داخل چاهی 40متری سقوط کرد و 2روز تمام هیچ‌کس از او خبر نداشت تا اینکه با تلاش آتش‌نشانان به طرز معجزه‌آسایی از مرگ نجات یافت.

عصر شنبه صاحب یک مرغداری در حوالی پارک جنگلی شهید باهنر شهرستان اراک سرگرم انجام کارهایش بود که متوجه مردی غریبه بیرون از مرغداری شد. او کمی‌ بعد متوجه شد که مرد غریبه با عکس‌العملی سریع دوربین مرغداری را سرقت کرد و به سرعت به بیرون از مرغداری دوید تا مانع فرار سارق شود. مرد سارق اما به محض دیدن صاحب 50ساله مرغداری پا به فرار گذاشت و مالباخته نیز درحالی‌که فریاد می‌زد:«دزد، دزد»‌ به تعقیب او پرداخت.

سقوط به چاه

منطقه‌ای که مرغداری در آنجا راه‌اندازی شده بود از قدیم پر بود از چاه‌ و قنات. چاه‌هایی متروکه  که روی برخی از آنها را برگ و شاخه‌های درختان پوشانده بود. مرد 50ساله به تنها چیزی که فکر می‌کرد به دام انداختن دزد دوربین بود و درحالی‌که به‌دنبال او می‌دوید، پایش را روی دهانه پوشیده شده یکی از همین چاه‌ها گذاشت و به داخل آن سقوط کرد. عمق چاه حدود 40متر بود و بعضی از چوب‌هایی که داخل آن افتاده بود نوک تیز و به حالت عمودی در ته چاه قرار داشتند و مرد 50ساله به طرزی معجزه‌آسا در کنار همین چوب‌ها فرود آمد و به این ترتیب در اعماق چاه گرفتار شد.

مرد گمشده

هوا رو به تاریکی می‌رفت و مرد میانسال هر چه فریاد زده بود، کسی صدایش را نشنیده بود. او خوب می‌دانست که در آن ساعت از روز افراد کمی از آنجا عبور می‌کنند و به همین دلیل بهترین کار، حفظ کردن انرژی‌اش بود. از سوی دیگر و با تاریک شدن هوا، خانواده این مرد که از غیبت او نگران شده بودند برای پیدا کردنش به تکاپو افتادند. آنها در ابتدا راهی مرغداری شدند اما اثری از وی پیدا نکردند. همسر این مرد که مطمئن بود اتفاق شومی برای او رخ داده، همه جا را به‌دنبال وی گشت اما اثری از او به‌دست نیاورد. این زن حتی راهی بیمارستان‌ها نیز شد اما همه تلاشش برای پیدا کردن مرد 50ساله بی‌نتیجه ماند. در این شرایط بود که ماجرا را به پلیس نیز اطلاع داد و جست‌وجو برای پیدا کردن مرد گمشده شروع شد.

48ساعت بعد

2روز از سقوط صاحب مرغداری به چاه 40متری گذشته بود. همسرش که در همه این مدت به‌دنبال او می‌گشت، ظهر دوشنبه تصمیم گرفت اطراف مرغداری را جست‌وجو کند تا شاید اثری از شوهرش به‌دست آورد. او شروع به گشتن در زمین‌های اطراف مرغداری کرد و همینطور که جلو می‌رفت صدای ضعیف ناله‌ای را شنید. صدا از سمت چاهی می‌آمد که در آن حوالی بود. زن سراسیمه به سمت چاه رفت و وقتی به دهانه آن رسید مطمئن شد که صدای ناله از داخل چاه می‌آید. او که مطمئن شده بود فردی داخل چاه افتاده به سراغ پاکبانانی رفت که در پارک جنگلی مشغول کار بودند و از آنها کمک خواست. پاکبانان به سرعت خودشان را به دهانه چاه رساندند و چندین بار اسم مرد گمشده را فریاد زدند و مطمئن شدند کسی که داخل چاه گرفتار شده همان مرد گمشده است. در این شرایط ماجرا به آتش‌نشانی گزارش شد و دقایقی بعد تیم‌های نجات ایستگاه‌های یک و دو آتش‌نشانی اراک راهی محل حادثه شدند.

یک معجزه

سیدسیف‌الدین اجاقی، مدیر روابط‌عمومی آتش‌نشانی اراک می‌گوید: وقتی آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند، عملیات نجات مرد 50ساله را شروع کردند. با توجه به عمق زیاد چاه احتمال می‌رفت که مرد گمشده دچار جراحت‌های شدیدی شده باشد. در این شرایط سه پایه‌ای بر بالای دهانه چاه قرار داده شد و با توجه به حساسیت بالای عملیات، مدیر منطقه یک آتش‌نشانی شخصا با تجهیزات تخصصی امداد و نجات، وارد چاه شد.

اجاقی ادامه می‌دهد: به‌علت سست بودن دهانه و وجود زیاد شاخه‌های چوب در داخل چاه این عملیات بیش از 2ساعت به طول انجامید اما در پایان آن، امدادگران با یک معجزه روبه‌رو شدند. هر چند عمق چاه 40متر بود و تعدادی از چوب‌هایی که داخل آن افتاده بودند نوک تیز و به حالت عمودی بودند اما مرد 50ساله به طرز شگفت‌آوری به گوشه چاه سقوط کرده و از مرگ حتمی نجات یافته بود. او فقط از ناحیه دست و پا دچار مصدومیت جزئی شده بود که خوشبختانه پس از گذشت 2 روز به سلامت از چاه بیرون آورده شد و در اختیار اورژانس قرار گرفت و برای درمان مقدماتی به بیمارستان منتقل شد.

آخرین اخبار «حوادث مرکزی» را در صفحه حوادث مرکزی و حوادث اراک حادثه 24 بخوانید.

 

ارسال نظر