زمان مطالعه: 4 دقیقه

محاکمه بهلول به اتهام قتل شیما/ قاتل بی‌رحم به زودی آزاد می شود

بهلول، قاتل شیما صباگردی مقدم، دختر 16 ساله ای که به قتل رسیده و جنازه اش در باغچه خانه ای در نظام آباد دفن شده بود در حالی که با پرداخت دیه به پدر و مادر واقعی شیما توانسته بود از قصاص نجات پیدا کند از لحاظ جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری محاکمه شد.
20 اردیبهشت 1401
شناسه : 86387
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/86387
1478+
بالا
بهلول، قاتل شیما صباگردی مقدم، دختر 16 ساله ای که به قتل رسیده و جنازه اش در باغچه خانه ای در نظام آباد دفن شده بود در حالی که با پرداخت دیه به پدر و مادر واقعی شیما توانسته بود از قصاص نجات پیدا کند از لحاظ جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری محاکمه شد.

حادثه 24 -  بهلول، قاتل شیما صباگردی مقدم، دختر 16 ساله ای که به قتل رسیده و جنازه اش در باغچه خانه ای در نظام آباد دفن شده بود در حالی که با پرداخت دیه به پدر و مادر واقعی شیما توانسته بود از قصاص نجات پیدا کند از لحاظ جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری محاکمه شد.

شیما، دختر 16ساله‌ای که همراه پدر و مادرخوانده‌اش در شرق تهران زندگی می‌کرد روز 26مردادماه سال98 از خانه خارج شد و دیگر برنگشت.

آن روز وقتی خبری از شیما نشد خانواده‌اش از پلیس کمک خواستند و در ادامه معلوم شد که دختر 16ساله آخرین بار در ترمینال بیهقی دیده شده است. بررسی دوربین‌های ترمینال نشان می‌داد که او سوار یک خودروی پژو که راننده‌اش مردی مسن بود شده است. این مرد که بهلول نام دارد احضار شد و تحت بازجویی قرار گرفت اما مدعی شد دختر نوجوان را چند خیابان آن طرف‌تر پیاده کرده و از سرنوشت او بی‌اطلاع است.

در شرایطی که شیما سرنوشت مبهم و رازآلودی پیدا کرده بود، پدرخوانده‌اش همچنان به‌دنبال پیدا کردن ردی از او بود. وی حتم داشت که راننده پژو(بلهول) از سرنوشت دخترش با خبر است. به همین دلیل درحالی‌که 15‌ماه از مفقود شدن شیما می‌گذشت در فیلم کوتاهی از رئیس وقت قوه قضاییه درخواست کمک کرد و با دستور قاضی‌القضات رسیدگی به پرونده از سر گرفته و بهلول بار دیگر بازداشت شد. او این بار اعتراف کرد که شیما را به قتل رسانده و جسد را در باغچه حیاط خانه صاحبخانه‌اش دفن کرده است. به این ترتیب مأموران راهی آنجا شدند و با پیدا شدن بقایای جسد شیما، اسرار ناپدید شدن دختر 16ساله برملا شد.

در جریان رسیدگی قضایی به این پرونده بود که معلوم شد پدر و مادر واقعی شیما در مشهد زندگی می‌کنند. آنها زمانی که دخترشان چند روز بیشتر نداشت سرپرستی او را به زن و شوهری که فرزندی نداشتند سپرده بودند. با این حال طبق قانون آنها اولیای دم شیما محسوب می‌شوند و حق شکایت و پیگیری پرونده را دارند.

با شناسایی این زن و شوهر، آنها از قاتل شکایت کردند و خواستار قصاص او شدند. مدتی بعد پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و در نوبت رسیدگی قرار گرفت.

در این شرایط بهلول امروز (سه شنبه) به لحاظ جنبه عمومی جرم در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. در این جلسه در شرایطی که مادر واقعی او پیشتر قاتل را بخشیده بود، پدرش نیز که دیه دریافت کرده بود گفت از قاتل دختر 16 ساله اش شکایتی ندارد.

سپس بهلول در دفاع از خودش گفت: شیما خودش سوار ماشینم شد و من اتهام ربودن او را قبول ندارم. او چند روز در خانه ام بود و یک روز با هم دعوای مان شد و من او را با شالی که دور گردنش بود خفه کردم.

در پایان این جلسه قضات دادگاه برای تصمیم گیری در این باره وارد شور شدند و همزمان با تبدیل قرار بازداشت موقت متهم به وثیقه زمینه آزادی او را فراهم کردند.

بر اساس این گزارش برابر قانون متهم به لحاظ جنبه عمومی جرم به حبس بین 3 تا 10 سال محکوم خواهد شد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر