زمان مطالعه: 5 دقیقه

کارمند انتظامات دانشگاه امانتدار کیف پر از دلار شد

کارمند انتظامات دانشگاه وقتی مشغول قدم زدن در محوطه بود، کیف پولی پیدا کرد که داخلش پر از دلار بود. او از همان زمان برای پیدا کردن صاحب کیف تلاش کرد تا اینکه چند ساعت بعد توانست او را پیدا کند و کیف را تحویلش دهد.
20 اردیبهشت 1401
شناسه : 86350
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/86350
331+
بالا
کارمند انتظامات دانشگاه وقتی مشغول قدم زدن در محوطه بود، کیف پولی پیدا کرد که داخلش پر از دلار بود. او از همان زمان برای پیدا کردن صاحب کیف تلاش کرد تا اینکه چند ساعت بعد توانست او را پیدا کند و کیف را تحویلش دهد.

حادثه 24 -  کارمند انتظامات دانشگاه وقتی مشغول قدم زدن در محوطه بود، کیف پولی پیدا کرد که داخلش پر از دلار بود. او از همان زمان برای پیدا کردن صاحب کیف تلاش کرد تا اینکه چند ساعت بعد توانست او را پیدا کند و کیف را تحویلش دهد.

این کارمند وظیفه شناس که محمد وفائی‌نژاد نام دارد و در دانشکده دندانپزشکی سمنان به‌عنوان مأمور انتظامات کار می‌کند، چند روز قبل پس از پایان کار دانشکده مشغول گشتزنی در محوطه شد. او  قصد داشت وارد ساختمان دانشکده شود که ناگهان یک کیف پول دید که روی زمین افتاده بود. آن زمان هیچ‌کس آنجا نبود. او خم شد و کیف پول را برداشت. وقتی داخلش را نگاه کرد پر از دلار و چند ارز دیگر بود. او کیف را بست و با عجله خودش را به انتظامات رساند. در آن ساعت، وقت کاری پایان یافته بود و بجز چند نفر از مأموران انتظامات و تعداد کمی از کارمندان هیچ‌کس در دانشکده نبود. مأمور وظیفه‌شناس ماجرا را به همکارانش اطلاع داد. قرار شد فردای آن روز برای پیدا کردن صاحب کیف تلاش کنند.داخل کیف  15اسکناس 100دلاری و مقدار زیادی ارز دیگر بود. هیچ شماره تلفن یا کارت شناسایی‌ای داخل کیف نبود. همین پیدا کردن صاحب کیف را دشوار می‌کرد. از سویی در آن ساعت به‌جز استادان و دانشجویان و کارمندان فرد دیگری به دانشکده رفت‌وآمد نداشت و به‌احتمال زیاد کیف متعلق به یکی از آنها بود. با وجود این مرد وظیفه‌شناس کیف را به امانت نزد خودش نگه داشت تا فردای آن روز صاحب کیف را پیدا کند.

هنوز زمان زیادی از پیدا شدن کیف دلارها نگذشته بود که یکی از دانشجویان با عجله به آنجا برگشت. او که نگرانی در چهره‌اش موج می‌زد سراغ مأموران انتظامات رفت. او می‌گفت کیف پولش را گم کرده اما نمی‌داند کیف را کجا انداخته است. او گفت: بعد از پایان کلاسم با دوستانم به یک کافی‌شاپ رفتم و بعد از آن کیفم را گم کردم. نمی‌دانم کیف در راه افتاده یا اینکه آن را در کمدم در دانشکده جا گذاشته‌ام. او از مأموران انتظامات خواست تا کمدش را بررسی کنند؛ اما کیف در آنجا نبود. درحالی‌که این دانشجو از پیدا کردن کیفش ناامید شده بود درباره محتویات کیفش صحبت کرد. او گفت در کیفش مقداری دلار داشته و به‌جز آن هیچ نام و نشانی در کیف نیست تا اگر کسی آن را پیدا کرد تحویل دهد. نشانی‌هایی که او از کیفش می‌داد با کیف پولی که ساعتی پیش در محوطه دانشکده پیدا شده بود مطابقت داشت. به‌این ترتیب مأمور پاکدست انتظامات دانشگاه  کیف او را تحویلش داد.

محمد وفائی نژاد، همان مأمور وظیفه‌شناس انتظامات دانشگاه درباره این ماجرا می‌گوید: من بیشتر از 15سال است که به‌عنوان مأمور انتظامات در دانشگاه علوم پزشکی سمنان کار می‌کنم و در این سال‌ها وسایل زیادی پیدا کرده‌ام و همه را به صاحبان‌شان تحویل داده‌ام. چند روز قبل هم وقتی کیف پر از دلار را در محوطه دانشگاه پیدا کردم از همان لحظه به فکر پیدا کردن صاحبش بودم. او ادامه می‌دهد: خوشبختانه  تنها چند ساعت از پیدا کردن کیف گذشته بود که یکی از دانشجویان آمد و نشانی کیفش را داد و من هم مطمئن شدم کیف متعلق به او است و تحویلش دادم و این بار از دوشم برداشته شد. آنطور که این کارمند پاکدست می‌گوید در طول سال‌های خدمتش وسایل زیادی را پیدا کرده و به صاحبان‌شان رسانده است. او می‌گوید: من و همکارانم تا دلتان بخواهد وسایل باارزش پیدا کرده و به صاحبان‌شان تحویل داده‌ایم. این کار وظیفه ما‌ست. ما امین مردم هستیم و اگر هم کسی چیزی پیدا کند به ما تحویل می‌دهد.

او در ادامه از یک رکورد در پیدا کردن وسایل باارزش صحبت می‌کند و می‌گوید: یادم می‌آید چند سال قبل، یک روز که دانشگاه شلوغ بود در طول چند ساعت در نمازخانه، 7گوشی موبایل پیدا کردم. گوشی‌ها متعلق به دانشجویان بود که در ساعت‌های مختلف به آنجا رفته بودند که هر 7گوشی را به صاحبان‌شان رساندم.

وفائی نژاد که 46سال دارد و پدر 2فرزند است در خانه‌ای استیجاری در سمنان زندگی می‌کند و آنطور که خودش می‌گوید از زندگی‌اش راضی است. او می‌گوید: همین که در کنار خانواده‌ام زندگی سالمی دارم خدا را شکر می‌کنم و راضی هستم. کاری که من انجام دادم وظیفه‌ام بود و هر کدام از همکارانم هم کیف را پیدا کرده بودند همین کار را می‌کردند.

آخرین اخبار مثبت و رویدادهای شیرین را در صفحه حادثه پلاس حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر