زمان مطالعه: 4 دقیقه

آتش‌سوزی در خیابان آزادی/ نجات مرد گرفتار از نمای ساختمان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش‌سوزی در یک ساختمان اداری مسکونی در خیابان آزادی خبر داد.
19 اردیبهشت 1401
شناسه : 86312
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/86312
188+
بالا
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش‌سوزی در یک ساختمان اداری مسکونی در خیابان آزادی خبر داد.

حادثه 24 -  سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از آتش‌سوزی در یک ساختمان اداری مسکونی در خیابان آزادی خبر داد.

سید جلال ملکی درباره جزییات وقوع حریق در این ساختمان اداری مسکونی اظهارکرد: در ساعت ۸:۵۶ صبح امروز یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان در مسیر شرق به غرب خیابان آزادی، نرسیده به بزگراه یادگار امام (ره) به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن سه ایستگاه به همراه نردبام هیدرولیکی و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند. 

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان در مدت زمان چهار دقیقه به محل رسیدند گفت: آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند که حادثه در یک ساختمان سه طبقه که کاربری اداری و مسکونی داشت رخ داده است. سه طبقه بالای این ساختمان جمعا شش واحد مسکونی داشت و آتش‌سوزی در یک واحد هفتاد متری در طبقه سوم این ساختمان رخ داده بود. این واحد مسکونی کاملا شعله ور بود و دود و آتش از پنجره‌ها به بیرون زبانه می‌کشید به طوری که به گفته فرمانده عملیات، در همان لحظات اولیه یک آقای حدودا ۶۰ ساله با حضور در قسمت بالکن و نمای ساختمان، سعی داشت در شرایط بسیار ناایمنی خود را نجات دهد و بر روی بخشی از نمای ساختمان ایستاده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرتهران با بیان اینکه هر لحظه احتمال سقوط این مرد از نمای ساختمان وجود داشت، گفت:‌ به همین دلیل یک گروه از آتش‌نشانان با استفاده از نردبام دستی به سمت نمای ساختمان رفته و این فرد را که در وضعیت بسیار خطرناکی قرارداشت، نجات داده و به پایین منتقل کردند.

وی با اشاره به عملیات آتش‌نشانان برای اطفای حریق گفت: دود زیادی ساختمان را فرا گرفته بود و چند نفر دیگر نیز در سایر واحدها حضور داشتند که خود را به سطح پشت بام رسانده بودند. این افراد از طریق نردبام هیدرولیکی از کوچه پشتی خارج شدند. همزمان آتش نشانان برای اطفای حریق نیز اقدام کردند که در نهایت موفق به اطفای کامل آن شدند.

ملکی با بیان اینکه در این واحد تعداد زیادی میز، صندلی، مبل و ... نگهداری می‌شد، اظهار کرد: تعداد زیادی اسپری نیز در محل وجود داشت که در لحظات اولیه انفجارهای جزیی را نیز ایجاد می‌کرد. در واقع بیش از ظرفیت یک واحد ۷۰ متری در محل وسایل وجود داشت که این موجب افزایش بار اشتعال شده بود. به همین دلیل حرارت افزایش پیدا کرده بود و گچ سقف تقریبا دچار تخریب شده بود و به آجرها رسیده بود. از شهروندان تقاضا می‌کنیم که لوازم منزل را متناسب با وسعت منزل در نظر بگیرند که در صورت وقوع حریق حجم آتش‌ به این شدت افزایش پیدا نکند. 

به گفته وی، در این آتش سوزی مجموعا سه خانم و دو آقا با حضور به موقع آتش‌نشانان بدون آسیب‌دیدگی از ساختمان خارج شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران افزود:‌ آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محیط و لکه‌گیری به مأموریت خود خاتمه دادند. علت این حادثه نیز از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر