زمان مطالعه: 4 دقیقه

اراده مصمم دولت بر اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دولت گذشته در هشت سال جرأت اجرای رتبه‌بندی معلمان را پیدا نکرد و این دغدغه جدی بر دوش دولت مردمی رئیسی افتاده است.
18 اردیبهشت 1401
شناسه : 86306
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/86306
530+
بالا
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دولت گذشته در هشت سال جرأت اجرای رتبه‌بندی معلمان را پیدا نکرد و این دغدغه جدی بر دوش دولت مردمی رئیسی افتاده است.

حادثه 24 -  مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: دولت گذشته در هشت سال جرأت اجرای رتبه‌بندی معلمان را پیدا نکرد و این دغدغه جدی بر دوش دولت مردمی رئیسی افتاده است.

کلام‌الله صفری ظهر یکشنبه در همایش استانی تکریم و بزرگداشت مقام معظم در مرکز آموزشی، رفاهی فرهنگیان اردبیل اظهار کرد: معلمان در فتح قله توانایی، دانایی و معنویت نسل آینده نقش پیشگامی را دارند و قطعاً تمام تلاششان بر این است تا هدایت شایسته نسل آینده را انجام دهند.

وی تصریح کرد: معلمان نحوه اندیشیدن را به نسل آینده یاد می‌دهند و رسالت عظیم معلمان هدایت شایسته افراد جامعه در مسیر تربیت و تعالی برتر و ممتاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: معلمان کار فنی، پیچیده و تخصصی را در تربیت نسل نوجوان و جوان بر عهده دارند تا بتوانند انسان‌های مؤمن، صالح و خردمند همراه با تفکر با بصیرت را با تفکر اخلاقی تحول جامعه دهند.

صفری افزود: ما در جامعه نیاز به تغییر و تحول مستمر داریم و معلمان زمینه‌ساز این تغییر و تحول هستند و ما تمام تلاشمان بر این است تا با احترام به افکار و اندیشه‌های معلمان، بستر و زمینه آرامش روحی و روانی آنها را در فضای مدرسه مهیا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: عده‌ای به غلط سعی می‌کنند تا افکار و اندیشه معلمان را وارد مسائل حاشیه‌ای و غیرتخصصی در حوزه تربیتی کنند که قطعاً این حرکت‌ها نتیجه‌ای جز شکست و ناکامی به همراه نخواهد داشت.

صفری اضافه کرد: آنهایی که سعی می‌کنند در افکار عمومی به جایگاه معلم و شأن آنها تهمت و افترا بزنند، هیچ توجهی به این جایگاه عظیم ندارند و همواره سعی می‌کنند تا مقاصد پلید خود را پیگیری کنند در حالی که معلمان ما امروز زیر پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران و با اطاعت از فرمان رهبری حرکتی مستمر و شایسته را انجام می‌دهند.

وی انتظارات به حق معلمان را از مجلس انقلابی و دولت مردمی یادآور شد و بیان کرد: هفت قانون در سال‌های گذشته و در قالب سند تحول آموزش و پرورش برای ارتقا جایگاه مادی و معنوی معلمان مصوب شده که ما انتظار داریم همه این قوانین اجرایی و عملیاتی شود.

صفری خواسته به حق توده معلمان را در اجرایی شدن این هفت قانون یادآور شد و ادامه داد: سند تحول بنیادین بعد از تصویب در هشت سال گذشته مورد بی‌مهری دولت روحانی قرار گرفت و در این هشت سال در حق معلمان اجحاف انجام شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: به رغم وعده تخصیص ۲۰ هزار میلیارد تومانی در دولت گذشته برای اجرای رتبه‌بندی معلمان، نه تنها این مبلغ اختصاص نیافت بلکه دولت گذشته جرأت اجرای رتبه‌بندی معلمان را پیدا نکرد.

صفری تصریح کرد: دولت مردمی سیزدهم با پذیرش ریسک اراده مصمم بر اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را دارد تا با تخصیص ۳۸ هزار میلیارد تومان در سال اول این قانون را که مصوب مجلس، شورای نگهبان و سایر نهادهاست، اجرایی و عملیاتی کند.

وی گفت: کلیه معلمانی که با عنوان معلم استخدام شده‌اند، تحت پوشش رتبه‌بندی معلمان قرار می‌گیرند و نباید معلمان به مسائل و موضوعات حاشیه‌ای توجه داشته باشند.

صفری از تدوین آئین‌نامه رتبه‌بندی معلمان به شکل معلم‌محور خبر داد و افزود: در کنار معلمان، طرح همسان‌سازی نیز برای بازنشستگان اجرایی می‌شود تا آنها نیز در حوزه مسائل معیشتی مشکلات و دغدغه‌هایی نداشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خاطرنشان کرد: امیدواریم معلمان در مسئولیت سنگین خود بتوانند در شأن و تراز انقلاب اسلامی مسئولیت خطیر خود را انجام داده و زمینه‌ساز یک همگرایی بیشتر در جامعه باشند.

در این مراسم با تجلیل از معلمان برتر استان در سال تحصیلی جاری، سرود و شعر قرائت و از جایگاه ممتاز معلمان تجلیل و تکریم شد.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر