زمان مطالعه: 5 دقیقه

تیراندازی مرگبار در ساختمان نیمه کاره پایان خوشی داشت

پسری که در 22سالگی با شلیک گلوله دوست صمیمی‌اش را به قتل رسانده بود 6سال را در زندان زیر تیغ گذراند و هر لحظه در انتظار رفتن پای چوبه دار بود اما سرانجام در شب عید فطر با پادرمیانی مسئولان قضایی و بزرگان منطقه اولیای دم او را بخشیدند تا کابوس طناب دار برایش به پایان برسد.
18 اردیبهشت 1401
شناسه : 86270
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/86270
433+
بالا
پسری که در 22سالگی با شلیک گلوله دوست صمیمی‌اش را به قتل رسانده بود 6سال را در زندان زیر تیغ گذراند و هر لحظه در انتظار رفتن پای چوبه دار بود اما سرانجام در شب عید فطر با پادرمیانی مسئولان قضایی و بزرگان منطقه اولیای دم او را بخشیدند تا کابوس طناب دار برایش به پایان برسد.

حادثه 24 -  پسری که در 22سالگی با شلیک گلوله دوست صمیمی‌اش را به قتل رسانده بود 6سال را در زندان زیر تیغ گذراند و هر لحظه در انتظار رفتن پای چوبه دار بود اما سرانجام در شب عید فطر با پادرمیانی مسئولان قضایی و بزرگان منطقه اولیای دم او را بخشیدند تا کابوس طناب دار برایش به پایان برسد.

نخستین برگ از این پرونده اواسط سال 95با کشف جسد پسر جوانی در یک خانه در حال ساخت در منطقه بستک استان هرمزگان تکمیل شد. آن روز مالک ساختمان وقتی به آنجا رفت متوجه شد خاک‌هایی که در گوشه آنجا قرار داشت دست خورده و جابه‌جا شده است. مرد کنجکاو شد و خاک‌ها را کنار زد. هنوز بخش کمی از خاک‌ها را کنار زده بود که ناگهان پای یک انسان را دید. با پیدا شدن جسد مرد جوانی زیر خاک‌ مأموران پلیس خود را به آنجا رساندند. جسد متعلق به پسری حدود 22ساله بود که بر اثر شلیک گلوله به قتل رسیده بود. آنطور که شواهد نشان می‌داد چند روز از قتل او می‌گذشت. پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی هویت مقتول مشخص شد. خانواده‌اش اعلام کردند او از چند روز قبل مفقود شده و همه جا را برای پیدا کردنش زیر پا گذاشته‌اند. از طرفی آنها می‌گفتند که پسر جوان آخرین بار با یکی از دوستانش قرار داشته و بعد از آن دیگر خبری از او نشده است.

اعتراف به جنایت

در شرایطی که تحقیقات پلیس برای شناسایی عامل این جنایت ادامه داشت، دوست صمیمی مقتول نزد مأموران رفت و به قتل اعتراف کرد. او گفت چون با دوستش دچار اختلاف مالی شده بود دست به قتل زده است. متهم گفت: ما دوستان صمیمی بودیم اما از مدتی قبل با یکدیگر دچار اختلاف مالی شدیم. او حاضر نبود بدهی که به من داشت را پرداخت کند. من خیلی تلاش کردم تا این اختلاف دوستانه برطرف شدم اما نشد. تا اینکه وقتی از گرفتن طلبم ناامید شدم تصمیم گرفتم تهدیدش کنم. متهم ادامه داد: از چند روز قبل یک کلت کمری تهیه کردم و در ادامه با دوستم تماس گرفتم و با او قرار گذاشتم. وقتی سر قرار آمد به بهانه صحبت کردن او را به خانه در حال ساخت عمویم کشاندم. آنجا باز هم با دوستم صحبت کردم و برای آخرین مرتبه از او خواستم که بدهی‌اش را پرداخت کند اما فایده نداشت. من هم یک گلوله به طرفش شلیک کردم و او را به قتل رساندم. بعد هم جنازه را در همانجا دفن کردم اما چند روز بعد عمویم جسد دوستم را پیدا کرد و من هم که می‌دانستم همه‌‌چیز لو خواهد رفت خودم را تسلیم کردم.

حکم قصاص

به‌دنبال اعترافات متهم ، وی در دادگاه محاکمه شد و گفت که قصد قتل نداشته و ناخواسته دست به جنایت زده است. با این حال با درخواست اولیای دم وی به قصاص محکوم شد. این رأی مدتی بعد در دیوان عالی کشور نیز تأیید و آماده اجرا شد. پسر جوان در سن کمی مرتکب قتل شده بود. او هیچ سابقه کیفری نداشت. به همین دلیل بود که مسئولان زندان و شورای حل اختلاف تلاش های‌شان برای جلب رضایت اولیای دم و بخشیده شدن قاتل را آغاز کردند. با اینکه بیش از 5مرتبه مسئولان شورای حل اختلاف زندان بندرعباس برای وساطت به بستک رفتند اما هربار با دست خالی بازگشتند؛ چرا که اولیای دم مقتول حاضر به بخشش قاتل نبودند. با وجود این تلاش‌ها باز هم ادامه پیدا کرد.

بخشش در آخرین غروب ماه رمضان

آخرین مرتبه جمعی از مسئولان قضایی و بزرگان منطقه در روزهای آخر ماه مبارک رمضان تلاش های‌شان را از سر گرفتند. این افراد شامل علیرضا احمدی‌منش، دادستان بندرعباس، کاظم شاهرخ نیا، از اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس، محمد گویه، مسئول مجتمع دینی بستک و سیدمحمدیوسف حسینی نژاد، امام جمعه اهل سنت بستک بودند که سرانجام در شب عید سعید فطر موفق به جلب رضایت اولیای دم شدند.

کاظم شاهرخ نیا، از اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس در این‌باره می‌گوید: در این مدت تلاش‌های زیادی برای جلب رضایت اولیای دم انجام شده بود اما آنها راضی به بخشش نبودند تا اینکه با پادرمیانی بزرگان سرانجام قاتل را بخشیدند. او درباره شرایط جوان بخشیده شده گفت: او هیچ سابقه‌ای نداشت و زمان ارتکاب قتل نیز 22سال داشت. در این مدت او را در زندان تحت نظر داشتیم و متوجه شدیم که به اندازه کافی متنبه شده و درصورت آزادی زندگی سالمی را در پیش خواهد گرفت. به همین دلیل در چندین جلسه از اولیای دم درخواست بخشش کردیم تا اینکه آنها شب عید فطر سرانجام قاتل را بخشیدند.

آخرین اخبار «حوادث هرمزگان» را در صفحه حوادث هرمزگان و حوادث بندرعباس حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر