زمان مطالعه: 1 دقیقه

کلاهبراری با ترفند هک تلگرام در اردبیل

رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی فردی که با نفوذ به حساب کاربری تلگرام کاربران، اقدام به اخذ وجه از مخاطبین و خرید ارز دیجیتال می‌نمود، خبر داد.
17 اردیبهشت 1401
شناسه : 86256
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/86256
221+
بالا
رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی فردی که با نفوذ به حساب کاربری تلگرام کاربران، اقدام به اخذ وجه از مخاطبین و خرید ارز دیجیتال می‌نمود، خبر داد.

حادثه 24 -  رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی فردی که با نفوذ به حساب کاربری تلگرام کاربران، اقدام به اخذ وجه از مخاطبین و خرید ارز دیجیتال می‌نمود، خبر داد.

علی قهرمان طالع ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فردی به پلیس فتا مراجعه کرده و ادعایی در خصوص اینکه شخصی با ارسال پیام در برنامه تلگرام، قصد کلاهبرداری از حساب وی را داشته است مطرح کرد که رسیدگی به موضوع بلافاصله در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کاراگاهان سایبری پس از بازجویی و دریافت مستندات دیجیتالی پرونده از شاکی، متوجه شدند که متهم با دسترسی غیرمجاز به تلگرام یکی از آشنایان شاکی و ارسال پیام به مخاطبین اقدام به کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان کرد: متهم در نهایت با دریافت وجه از طریق یکی از صرافی‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال، معامله نموده است.

وی ادامه داد: ماموران پس از بررسی‌های نهایی و با انجام اقدامات فنی و پلیسی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی نامبرده به پلیس فتا احضار شد و پرونده جهت سیر مراحل قضایی در اختیار مراجع قانونی قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل توصیه کرد: صحت‌سنجی درخواست‌های مخاطبین در فضای مجازی کاری حساس و مهم است بنابراین به همه کاربران فضای مجازی توصیه می‌کنیم در صورت دریافت هرگونه درخواست وجه از طرف مخاطبان، بهتر است قبل از انتقال، نسبت به استعلام تلفنی از فرد درخواست‌کننده اقدام نمایند.

وی گفت: کاربران اینترنت برای ارتباط‌‌گیری و گزارش موارد مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند به آدرس سایت پلیس فتا www.cyberpolice.ir قسمت مرکز فوریت‌های سایبری مراجعه و یا با شماره تماس این مرکز ۰۹۶۳۸۰ تماس حاصل نمایند.

آخرین اخبار «حوادث اردبیل» را در صفحه حوادث اردبیل حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر