زمان مطالعه: 1 دقیقه

کیفرخواست ۸۴ نفر از متهمین پرونده فساد مالی شهرداری ارومیه صادر شد

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور کیفرخواست ۸۴ نفر از متهمین پرونده فساد مالی شهرداری کلان شهر ارومیه خبر داد.
07 اردیبهشت 1401
شناسه : 86115
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/86115
246+
بالا
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور کیفرخواست ۸۴ نفر از متهمین پرونده فساد مالی شهرداری کلان شهر ارومیه خبر داد.

حادثه 24 -  رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور کیفرخواست ۸۴ نفر از متهمین پرونده فساد مالی شهرداری کلان شهر ارومیه خبر داد.

ناصر عتباتی امروز ۶ اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: پرونده تخلف در شهرداری ارومیه که در آن تعداد ۱۰۱ نفر متهم تحت تعقیب قرار گرفتند، پس از ساعتها کار کارشناسی و اطلاعاتی و قضایی و با زحمات شبانه روزی مجموعه مسئولین قضایی استان از جمله بازپرس ویژه و تحت نظارت دادستان مرکز استان، منتهی به صدور قرار جلب به دادرسی و متعاقب آن صدور کیفرخواست ۸۴ نفر از متهمین شد.

وی افزود: اتهامات اصلی این افراد شامل ارتشاء، اختلاس و تضییع حقوق بیت المال است که پس از تفهیم اتهام و جمع آوری ادله و مدارک و دلایل مکفی منجر به صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست شد.

رئیس شورای قضایی استان افزود: از میان ۸۴ نفر مذکور تعداد ۳۵ نفر از کارکنان شهرداری ارومیه بوده و تعداد ۲۳ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در دوره های سوم، چهارم، پنجم و ششم هستند و تعداد ۲۶ نفر از متهمان نیز از اشخاص خارج از شهرداری اعم از پیمانکاران و ..هستند.

عتباتی ادامه داد: وفق مقررات با صدور کیفرخواست متهمینی که قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست آنها بر اساس قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری صادر شده است و از سمت خود تعلیق خواهند شد.

مقام ارشد قضایی استان تاکید کرد: دستگاه قضایی درخصوص حقوق بیت المال و مردم با هیچ کسی یا مقامی تعارف و مماشات ندارد و هیچ گونه تضییع بیت المال و حقوق مردم را بر نمی تابد و قاطعانه با آن برخورد می کند.

 آخرین اخبار «حوادث آذربایجان غربی» را در صفحه حوادث آذربایجان غربی و حوادث ارومیه حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر