زمان مطالعه: 3 دقیقه

موبایل قاپی مرگبار در پارک/ همدستی سهیلا در سرقت از خانه ها در شمال تهران

تیم جنایی در جست‌و‌جوی 2 سارق جنایتکار به یک باند سرقت رسید که با همدستی یک زن دست به سرقت از خانه‌ها در شمال پایتخت می‌زدند.
07 اردیبهشت 1401
شناسه : 86101
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/86101
412+
بالا
تیم جنایی در جست‌و‌جوی 2 سارق جنایتکار به یک باند سرقت رسید که با همدستی یک زن دست به سرقت از خانه‌ها در شمال پایتخت می‌زدند.

حادثه 24 -  تیم جنایی در جست‌و‌جوی 2 سارق جنایتکار به یک باند سرقت رسید که با همدستی یک زن دست به سرقت از خانه‌ها در شمال پایتخت می‌زدند.

‌تحقیقات در این پرونده از شامگاه 21بهمن سال گذشته شروع شد. آن روز مردی ٢٤ساله تصمیم گرفت برادرزاده ٨ساله‌اش را برای تفریح به پارک ببرد، اما در پارک هدف حمله 2 سارق موبایل‌قاپ قرار گرفت. سارقان قصد سرقت موبایل مرد جوان را داشتند، اما وی در برابر آنها مقاومت کرد و با سارقان درگیر شد. در همین هنگام یکی از دزدان با ضربات چاقو مرد جوان را نقش زمین کرد و پس از سرقت موبایل او به همراه همدستش گریخت. مرد جوان بر اثر شدت جراحات به قتل رسید و به ‌دنبال این جنایت، تیمی از کارآگاهان جنایی به دستور قاضی محمدرضا صاحب جمعی، بازپرس ویژه قتل تهران برای دستگیری دزدان وارد عمل شدند. آنها با ردیابی‌های تخصصی به زنی جوان رسیدند که گوشی سرقت شده از مقتول را در اختیار داشت. این زن که خود را مینا معرفی می‌کرد، دستگیر شد، اما ادعا کرد گوشی را از پسرش هدیه گرفته است. با این حال در ادامه تحقیقات معلوم شد که نام اصلی او سهیلا است و سوابق متعدد کیفری در پرونده‌اش دارد. با دستگیری سهیلا معلوم شد که او با یک باند سرقت همکاری می‌کند. زن جوان در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی اقرار کرد اما منکر قتل و موبایل‌قاپی مرگبار شد. وی گفت: مدت‌هاست که با یک باند سرقت کار می‌کنم و نقش من این است که به ‌عنوان پرستار یا نظافتچی وارد خانه مردان پولدار در شمال تهران می‌شوم. بعد اطلاعات کاملی از وضعیت خانه و محل نگهداری پول و وسایل با ارزش را به‌دست آورده و در اختیار اعضای دیگر باند قرار می‌دهم. آنها هم در فرصتی مناسب قدم در خانه مورد نظر گذاشته و دست به سرقت می‌زنند. با اعترافات سهیلا، راز باندی که وی با آنها همکاری می‌کرد فاش شد، اما هنوز معمای موبایل‌قاپی مرگبار در پارک فاش نشده بود. از آنجا که زن جوان مدعی بود گوشی مقتول را از پسرش هدیه گرفته بود، مأموران پسر جوان را دستگیر کردند، اما او نیز مدعی شد که گوشی را از یکی از دوستانش گرفته است.

ماموران با پیگیری ماجرا در نهایت به جوانی 18ساله به نام حفیظ رسیدند که تبعه افغانستان است. او در یک عملیات ضربتی دستگیر شد، اما گفت: یک روز داشتم از خیابان عبور می‌کردم که گوشی مورد نظر را دیدم که گوشه‌ای افتاده و آن را برداشتم و از ماجرای قتل بی‌خبر هستم. اگر چه حفیظ ادعا می‌کند گوشی را پیدا کرده، اما بازپرس جنایی تهران دستور بازداشت وی را صادر کرده است و تحقیقات از او ادامه دارد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

 

 

ارسال نظر