زمان مطالعه: 2 دقیقه

نجات سه محکوم به قصاص در سیستان و بلوچستان

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان از رهایی سه محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف از آغاز سال جاری تاکنون خبر داد.
30 فروردین 1401
شناسه : 85933
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/85933
287+
بالا
رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان از رهایی سه محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف از آغاز سال جاری تاکنون خبر داد.

حادثه 24 -  رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان از رهایی سه محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف از آغاز سال جاری تاکنون خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین علی مصطفوی نیا اظهار کرد: تلاش اعضای شورای حل اختلاف و همیاران صلح در ستاد ملی صبر در استان سیستان و بلوچستان طی دو سال گذشته بسیار ارزشمند بوده به گونه‌ای که ۸۰ فقره پرونده قصاص در این استان به سازش ختم و ۸۰ نفر از مجازات حتمی قصاص رهایی یافته و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی با اشاره به نتایج مثبت گذشت در جامعه گفت: نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در استان امنیت پایدار را به دنبال خواهد داشت و افرادی که در زمینه صلح و سازش اختلافات طایفه‌ای در استان تلاش می‌کنند از اجر معنوی بسیار بالایی برخوردار هستند.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا از سازش سه پرونده قصاص در شهرستان زاهدان، دشتیاری و ایرانشهر خبر داد و گفت: یک پرونده در روز‌های ابتدایی سال در شعبه ۲۱ شورای حل اختلاف شهرستان زاهدان واقع در مسجد مکی با تلاش اعضای این شعبه با برگزاری جلسات متعدد به سازش ختم و طرفین پرونده اختلافات چندین ساله را کنار گذاشته و با هم به سازش رسیدند.

وی ادامه داد: دومین پرونده در ماه مبارک رمضان در شهرستان دشتیاری با تلاش بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان و اعضای شورای حل اختلاف شماره یک نگور به سازش ختم و یک نفر دیگر از مجازات حتمی قصاص رهایی یافت.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان به سازش سومین پرونده قصاص اشاره کرد و گفت: این پرونده نیز پس از ۱۶ سال اختلاف ریشه‌ای با تلاش مسئولان قضایی ایرانشهر، اعضای شورای حل اختلاف و همیاران صلح به سازش ختم شد که جلسه صلح و سازش این طایفه در ماه مبارک رمضان برگزار و اولیای دم رضایت بی قید و شرط خود را اعلام کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا ضمن قدردانی از تلاش همه دست اندرکاران امر صلح و سازش در استان از حمایت دستگاه قضایی از افراد موثر و دارای نفوذ اجتماعی و علاقمند در امور صلح و سازش خبر داد و گفت: با شناسایی افراد موثر در این زمینه ابلاغ همیاران صلح تحت پوشش ستاد ملی صبر برای افراد موثر و واجد شرایط صادر می‌گردد تا بتوانند در این زمینه بیش از پیش موفق عمل کند .

آخرین اخبار مثبت و رویدادهای شیرین را در صفحه حادثه پلاس حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر