زمان مطالعه: 2 دقیقه

پسر نوجوان مشهدی فرشته نجات بیماران شد

اهدای عضو یک پسر نوجوان ۱۳ ساله مشهدی که بر اثر سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موجب نجات و ادامه زندگی هفت بیمار نیازمند به عضو شد.
29 فروردین 1401
شناسه : 85890
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/85890
303+
بالا
اهدای عضو یک پسر نوجوان ۱۳ ساله مشهدی که بر اثر سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موجب نجات و ادامه زندگی هفت بیمار نیازمند به عضو شد.

حادثه 24 -  اهدای عضو یک پسر نوجوان ۱۳ ساله مشهدی که بر اثر سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موجب نجات و ادامه زندگی هفت بیمار نیازمند به عضو شد.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی این دانشگاه گزارش داد: در هزار و صد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم دانیال حشمتی بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان هاشمی‌نژاد پس از تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده‌ وی در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: قلب زنده یاد میلاد حشمتی از بیمارستان منتصریه برای پیوند به کودک ۱۲ ساله مشهدی که دچار نارسایی قلبی شده بود به بیمارستان امام رضا(ع) ارسال شد.

وی ادامه داد: کبد این بیمار مرگ مغزی هم به زنی ۳۵ ساله ساکن قوچان که از نارسایی کبد رنج می‌برد به صورت رایگان پیوند شد.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کلیه‌های زنده یاد دانیال حشمتی به یک بانوی ۲۰ ساله اهل مشهد و یک کودک ۱۰ ساله بیرجندی که سالها از بیماری کلیه رنج می بردند در بیمارستان منتصریه مشهد اهدا و پیوند شد.

دکتر خالقی افزود: قرنیه‌های زنده یاد میلاد حشمتی برای پیوند به کودکان نیازمند به قرنیه به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

وی ادامه داد: همچنین قسمتی از پوست این نوجوان ایثارگر مرگ مغزی، برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیرپوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

آخرین اخبار «حوادث خراسان رضوی» را در صفحه حوادث خراسان رضوی و حوادث مشهد حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر