زمان مطالعه: 1 دقیقه

نجات داماد قاتل از چوبه دار پس از 16 سال

مردی که 16سال قبل در جریان درگیری با پدرزنش او را به قتل رسانده بود با اعلام گذشت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کرد.
28 فروردین 1401
شناسه : 85837
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/85837
248+
بالا
مردی که 16سال قبل در جریان درگیری با پدرزنش او را به قتل رسانده بود با اعلام گذشت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کرد.

حادثه 24 -  مردی که 16سال قبل در جریان درگیری با پدرزنش او را به قتل رسانده بود با اعلام گذشت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کرد.

این مرد که از مهاجران افغان است و در ایرانشهر زندگی می‌کرد، سال 85درحالی‌که با پدر همسرش دچار اختلاف شده بود او را به قتل رساند. او همان زمان دستگیر شد و پس از محاکمه از سوی قضات دادگاه به قصاص محکوم شد. اولیای دم می‌گفتند حاضر به بخشیدن قاتل نیستند و هرطور که شده او باید قصاص شود. در شرایطی که اصرار اولیای‌دم برای اجرای حکم ادامه داشت، حکم دادگاه در دیوان عالی کشور نیز مهر تأیید خورد و برای اجرا آماده شد. با وجود این روند اجرای حکم برای چند سال طول کشید.

از چندی قبل دوباره روند اجرای حکم به جریان افتاد و بعد از گذشت 16سال شمارش معکوس برای قصاص قاتل آغاز شد. در این شرایط بود که بزرگان منطقه از یک سو و مسئولان زندان و شورای حل اختلاف از سوی دیگر برای بخشش قاتل پادرمیانی کردند تا او از چوبه دار نجات پیدا کند. هرچند اولیای دم راضی به گذشت نبودند اما وقتی پافشاری و اصرار بزرگان منطقه را دیدند راضی به بخشش شدند تا قاتل بعد از 16سال از قصاص نجات پیدا کند.

اکبر نوروزی، عضو اصلی شعبه چهار شورای حل اختلاف ایرانشهر با اعلام جزئیات این پرونده گفت: قاتل بیش از 16سال را در زندان گذرانده و حکم قصاص او صادر و قطعی شده بود که با رضایت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کرد و پس از انجام مراحل قانونی از زندان آزاد خواهد شد.

آخرین اخبار «حوادث سیستان و بلوچستان» را در صفحه حوادث سیستان و بلوچستان و حوادث زاهدان حادثه 24 بخوانید.

 

ارسال نظر