زمان مطالعه: 1 دقیقه

حکم جالب قاضی برای راننده جوان/ نصب علائم راهنمایی به‌جای رفتن به زندان

راننده‌ای که به‌دلیل بی‌احتیاطی قرار بود زندانی شود با حکم جایگزین قاضی به جای رفتن به زندان به نصب علائم راهنمایی و رانندگی در جاده محکوم شد.
22 فروردین 1401
شناسه : 85678
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/85678
271+
بالا
راننده‌ای که به‌دلیل بی‌احتیاطی قرار بود زندانی شود با حکم جایگزین قاضی به جای رفتن به زندان به نصب علائم راهنمایی و رانندگی در جاده محکوم شد.

حادثه 24 -  راننده‌ای که به‌دلیل بی‌احتیاطی قرار بود زندانی شود با حکم جایگزین قاضی به جای رفتن به زندان به نصب علائم راهنمایی و رانندگی در جاده محکوم شد.

این راننده جوان مدتی قبل در جریان یک سانحه رانندگی در جاده مراغه - هشترود مرتکب بی‌احتیاطی شد. بررسی‌های کارشناسان پلیس از مقصر بودن او حکایت داشت. به همین دلیل پرونده‌اش برای تصمیم‌گیری به دادگاه فرستاده شد. پس از بررسی پرونده، قاضی طبق قانون می‌توانست راننده را به حبس محکوم کند اما از آنجا که او فاقد سابقه کیفری بود رئیس دادگاه بخش سراجو با استفاده از ظرفیت مجازات‌های جایگزین در حکمی ابتکاری او را به جای زندانی شدن به نصب علائم راهنمایی و رانندگی در محل حادثه محکوم کرد.

نادر شریفی، رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مراغه در این‌باره گفت: قاضی طاهر انوری، رئیس دادگاه بخش سراجو این حکم را صادر کرد و در اجرای آن راننده بی‌احتیاط تابلوی علائم راهنمایی و چراغ چشمک‌زن را در یکی از نقاط حادثه‌ساز این جاده نصب کرد. به‌گفته رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مراغه، حکم جایگزین برای این راننده باعث آرام‌سازی ترافیک در جاده مراغه - هشترود شده است. چراکه به‌خاطر حجم بالای ترافیک در این جاده و تردد روزانه بیش از ۷هزار دستگاه خودرو، حوادث زیادی در آنجا اتفاق می‌افتاد.

آخرین اخبار «حقوقی و قضایی» را در صفحه حقوقی و قضایی حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر