زمان مطالعه: 5 دقیقه

وام خانگی ترفند عادل کلاه‌کج برای کلاهبرداری از 1254شاکی + جزئیات

دستور قضایی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامهرمز برای انتشار تصویر 6نفر ازجمله بازیکن سابق پرسپولیس به اتهام کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی جنجال زیادی در رسانه‌ها به پا کرد.
16 فروردین 1401
شناسه : 85508
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/85508
653+
بالا
دستور قضایی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامهرمز برای انتشار تصویر 6نفر ازجمله بازیکن سابق پرسپولیس به اتهام کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی جنجال زیادی در رسانه‌ها به پا کرد.

حادثه 24 -  دستور قضایی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامهرمز برای انتشار تصویر 6نفر ازجمله بازیکن سابق پرسپولیس به اتهام کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی جنجال زیادی در رسانه‌ها به پا کرد.

 روز گذشته خبری به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان خوزستان در رسانه‌ها منتشر شد که حکایت از دستور بازداشت 6نفر ازجمله عادل کلاه‌کج، بازیکن سابق پرسپولیس به اتهام کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی داشت. در این دستور قضایی که از سوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رامهرمز صادر شد، آمده است: به‌منظور ضرورت تسریع در دستگیری متهمین یک پرونده کثیرالشاکی با موضوع تشکیل شبکه چند نفری کلاهبرداری و اخلال در نظام اقتصادی کشور تصاویر 6 متهم پرونده با دستور قضایی جهت شناسایی و اعلام شکایت منتشر می‌شود.همچنین در تشریح جزئیات این پرونده آمده است: به موجب پرونده مطروحه در شعبه دوم بازپرسی شهرستان رامهرمز ۶ نفر در یک پرونده متهم به تشکیل شبکه چند نفری کلاهبرداری با ۱۲۵۴ شاکی و اخلال در نظام اقتصادی کشور هستند و با توجه به ادله و مستندات موجود اتهام آنها محرز و نظر به صدور ابلاغیه و همچنین صدور دستورات جلب و نیابت قضایی، متواری بودن نامبردگان محرز شده است.به همین دلیل از هموطنان درخواست می‌شود درصورت شناسایی یا داشتن اطلاعاتی از متهمان این پرونده به نام‌های مصطفی قلندری، آیناز قلندری، آنا قلندری، سولماز قلندری، عادل کلاه‌کج (بازیکن سابق فوتبال) و عبدالله کلاه‌کج، به دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان رامهرمز و شعبه دوم بازپرسی دادسرای مذکور مراجعه کنند.

صندوق خانگی

همزمان با انتشار این خبر شبکه‌های اجتماعی پر شد از گمانه‌زنی‌ها درباره نقش این بازیکن سابق فوتبال در این پرونده کلاهبرداری. پیگیری‌ها از این حکایت دارد که ماجرای این پرونده به فعالیت گسترده صندوق‌های وام خانگی در رامهرمز ارتباط دارد. صندوق‌های وام خانگی از سال ۱۳۹۲ به‌صورت محدود در رامهرمز رایج شد اما از سال ۱۳۹۸ روند سپرده‌گذاری و اعطای وام در این صندوق‌ها تغییر کرد. اگرچه تا پیش از آن صندوق‌ها غالبا فامیلی بود و از طریق قرعه‌کشی وام به اعضا تعلق می‌گرفت اما با ورود افراد فرصت‌طلب به این ماجرا، شگرد تازه‌ای برای فعالیت صندوق‌ها ابداع شد. در سال 98بود که صندوق‌هایی در رامهرمز مشغول به فعالیت شدند که تقریبا به‌صورت هرمی عمل می‌کردند. به این شکل که متقاضیان وام باید مبلغی پول به‌عنوان پیش پرداخت اقساط وام به صاحبان صندوق‌های خانگی می‌سپردند. مثلا با پرداخت 10میلیون تومان و ماهانه یک میلیون تومان می‌توانستند بعد از گذشت 6ماه وام 50میلیون تومانی یا با مبلغی بالاتر بدون سود دریافت کنند. حال آنکه این صندوق‌ها لیدرهایی داشتند که به‌صورت تقریبا هرمی اقدام به عضوگیری و سرمایه‌گذاری می‌کردند. متضرر شدن هزاران نفر طی چند ماه از این صندوق‌ها باعث شد که در سال 99تعداد ۴۲ صندوق‌دار در رامهرمز توسط دستگاه‌های مختلف شناسایی شوند و حساب همه‌ آنان مسدود شود تا مبالغی که افراد در این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کرده بودند و وامی دریافت نکرده بودند، به آنها بازگردانده شود. یکی از این صندوق‌دارهای غیرمجاز، آیناز قلندری بود که به‌رغم دریافت پول از دست‌کم ۱۲۵۴ نفر، نتوانسته بود وام آنها را پرداخت کند. البته اشخاصی هم تحت عنوان لیدر در این صندوق مشارکت داشتند که همگی این افراد با شکایت شاکیان تحت تعقیب قرار گرفتند و از آنجا که فراری بودند، حکم جلب آنها صادر شده و به همین دلیل دادستان عمومی و انقلاب رامهرمز از مردم خواسته درصورت داشتن اطلاعاتی از آنها، مرجع قضایی را در جریان قرار دهند. اما به رغم دستور دادستان، روز گذشته عادل کلاه‌کج در صفحه اینستاگرام خود نوشت: من الان چندین ماه است که درگیری این پرونده هستم که به من هیچ ارتباطی نداشت و به شدت تکذیب می کنم. من سالم زندگی کردم و می‌کنم.

آخرین اخبار «حقوقی و قضایی» را در صفحه حقوقی و قضایی حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر