زمان مطالعه: 5 دقیقه

جزئیات مرگ هولناک 4 نفر در کارون بخاطر قایق سوراخ

سوراخ بودن قایق گردشگران در کارون حادثه تلخی را رقم زد و موجب غرق شدن 4نفر شد تا سیزدهمین روز سال برای آنها به بدترین شکل ممکن سپری شود.
15 فروردین 1401
شناسه : 85476
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/85476
316+
بالا
سوراخ بودن قایق گردشگران در کارون حادثه تلخی را رقم زد و موجب غرق شدن 4نفر شد تا سیزدهمین روز سال برای آنها به بدترین شکل ممکن سپری شود.

حادثه 24 -  سوراخ بودن قایق گردشگران در کارون حادثه تلخی را رقم زد و موجب غرق شدن 4نفر شد تا سیزدهمین روز سال برای آنها به بدترین شکل ممکن سپری شود.

 ظهر روز شنبه اعضای یک خانواده برای تفریح و گذراندن سیزده بدر در طبیعت به روستای معمره صنگور در خرمشهر رفتند. این منطقه در حاشیه رود کارون قرار دارد و قایق سواری یکی از تفریحات رایج آنجا است. اعضای این خانواده نیز بعد از خوردن ناهار تصمیم گرفتند سوار یک قایق موتوری شوند و گشتی در رودخانه بزنند. با وجود اینکه قایق موتوری ظرفیت محدودی داشت اما 11نفر سوار آن شدند و قایق به حرکت درآمد. وقتی قایق موتوری به وسط رودخانه رسید معلوم شد که گوشه‌ای از آن سوراخ است. از طرفی تعداد زیاد سرنشینان و سنگین بودن قایق نیز مهار آن را دشوار کرده بود. در این شرایط بود که ناگهان قایق واژگون شد و همه سرنشینان آن به رودخانه سقوط کردند. تعدادی از حادثه‌دیدگان زن و تعداد دیگری کودک بودند و شرایط سختی داشتند. این حادثه در حالی اتفاق افتاد که هیچ‌یک از حادثه دیدگان جلیقه نجات به تن نداشتند و اغلب آنها نیز شنا کردن نمی‌دانستند. در این میان آنهایی که توانایی بیشتری داشتند تلاش می‌کردند تا به سایرین کمک کنند اما اوضاع بدتر از حد تصور بود. در این شرایط چند نفر که در ساحل رودخانه این صحنه هولناک را مشاهده می‌کردند از گروه‌های امداد و نجات درخواست کمک کردند و دقایقی بعد تیم‌هایی از هلال احمر، آتش‌نشانی، سازمان بنادر و صیادان محلی به کمک سرنشینان قایق واژگون شده شتافتند.

امید اسکندری، مدیر جمعیت هلال احمر خرمشهر درباره این حادثه گفت: در همان دقایق اولیه بعد از این حادثه تیم هلال احمر در محل حادثه حاضر شد و تلاش‌های زیادی برای نجات سرنشینان قایق انجام شد اما متأسفانه 4نفر از آنها جان خود را از دست داده بودند اما سایرین به ساحل منتقل شدند. او ادامه داد: سوراخ بودن قایق و بی‌توجهی به استانداردهای لازم علت وقوع این حادثه تلخ بود و از سوی دیگر هیچ‌کدام از گردشگران جلیقه نجات به تن نداشتند. او ادامه داد: در همان دقایق اولیه بعد از حادثه امدادگران موفق شدند پیکر 3نفر از قربانیان را کشف کنند و پیکر چهارمین نفر نیز چند ساعت بعد کشف شد.

در همین حال سیدنادر نقیبی، رئیس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز درباره حادثه‌دیدگان گفت: به‌دنبال اعلام وقوع این حادثه 3آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و سانحه‌دیدگان پس از دریافت کمک‌های اولیه درمانی برای ادامه درمان به بیمارستان ولیعصر خرمشهر منتقل شدند. این حادثه ۵ مصدوم کودک با میانگین سنی ۵ سال تا ۱۱ سال و یک خانم ۳۰ ساله داشت که از ۱۰ نفر غرق شده که توسط تیم امدادی و عملیاتی به ساحل آورده شده بودند ۴ نفر فاقد علائم حیاتی بودند و فوت شدند.

در همین حال یکی از نزدیکان خانواده حادثه‌دیدگان  گفت: من سال‌هاست که با پدر این خانواده دوست هستم. او همراه با اعضای خانواده‌اش و چند خانواده دیگر از اقوامش برای تفریح به روستای معمره صنگور رفته بودند. آنطور که شنیدم 11نفر از آنها سوار قایق شده بودند اما قایق در وسط راه نتوانست وزن آنها را تحمل کند و واژگون شد. او ادامه داد: یکی از جانباختگان دختر جوان دوستم است. 3نفر دیگر هم برادر خانم او و 2فرزند خردسالش هستند که پیکر همه‌شان از آب گرفته شده و قرار است مراسم تشییع و خاکسپاری روز دوشنبه در خرمشهر برگزار شود. او در ادامه گفت: آنطور که فهمیدم قایقی که آنها سوارش شدند وسیله مطمئنی نبوده و هیچ‌کس هم بر فعالیت قایق‌هایی که در آن منطقه فعالیت می‌کنند نظارتی ندارد. حالا همه در خرمشهر درباره این حادثه صحبت می‌کنند و عزادار هستند. خدا به خانواده‌های داغدار صبر بدهد.

آخرین اخبار «حوادث خوزستان» را در صفحه حوادث خوزستان و حوادث اهواز حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر