زمان مطالعه: 1 دقیقه

پلنگ طبیعت‌گرد زنجانی را درید

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان گفت: یک قلاده پلنگ در روستای سلیمان‌بلاغ شهرستان زنجان به یک فرد حمله‌ کرد.
10 فروردین 1401
شناسه : 85412
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/85412
422+
بالا
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان گفت: یک قلاده پلنگ در روستای سلیمان‌بلاغ شهرستان زنجان به یک فرد حمله‌ کرد.

حادثه 24 -  فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان گفت: یک قلاده پلنگ در روستای سلیمان‌بلاغ شهرستان زنجان به یک فرد حمله‌ کرد.

اسماعیل قلی‌زاده اظهار کرد: طبق بررسی همکاران و کارشناسان اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان، ردپای حیوان مذکور مشخص شده که پلنگ بوده است.

وی در تشریح این خبر تصریح کرد: تعدادی طبیعت‌گرد برای تفریح به روستای سلیمان‌بلاغ رفته بودند که هنگام بارش باران زیر صخره‌ای پناه می‌گیرند، پلنگ نیز زیر صخره در حال استراحت بوده که به محض مشاهده این افراد، برای دفاع از خود به یکی از آن‌ها حمله و فرد را از ناحیه پشت زانوی چپ زخمی کرده است.

این مسئول با بیان اینکه پلنگ پس از زخمی کردن این فرد بلافاصله فرار کرده است، یادآور شد: زخم وارده جزئی بوده و پس از مراجعه به بیمارستان مداوا شده و به وی واکسن هاری تزریق شد، اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان نیز مبلغی به عنوان خسارت به فرد آسیب دیده اهدا خواهد کرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان خاطرنشان کرد: روستای سلیمان‌بلاغ در منطقه حفاظت شده فیله‌خاصه زنجان است. پلنگ یکی از نادرترین حیوانات حیات‌وحش این منطقه به شمار می‌رود.

آخرین اخبار «حوادث زنجان» را در صفحه حوادث زنجان حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر