زمان مطالعه: 5 دقیقه

خبر خوب برای تهرانی ها: جرائم خشن در پایتخت کم شده است

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کاهش ۷ درصدی وقوع جرائم خشن و مسلحانه در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در سال گذشته با اجرای ماهانه طرح کاشف با افزایش دستگیری مجرمان جرائم باندی و سازمان یافته مواجه بوده ایم.
07 فروردین 1401
شناسه : 85389
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/85389
313+
بالا
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کاهش ۷ درصدی وقوع جرائم خشن و مسلحانه در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در سال گذشته با اجرای ماهانه طرح کاشف با افزایش دستگیری مجرمان جرائم باندی و سازمان یافته مواجه بوده ایم.

 حادثه 24 -  رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کاهش ۷ درصدی وقوع جرائم خشن و مسلحانه در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در سال گذشته با اجرای ماهانه طرح کاشف با افزایش دستگیری مجرمان جرائم باندی و سازمان یافته مواجه بوده ایم.

سردار علیرضا لطفی، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره پرونده‌هایی که در سال ۱۴۰۰ در پلیس آگاهی تهران بزرگ بررسی شده است، گفت: عمده پرونده‌هایی که در آگاهی تهران بررسی شده است در حوزه سرقت بوده است. یعنی بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های واصله ما در موارد مختلف سرقت بوده است. لذا بخش عمده فعالیت ما در سال ۱۴۰۱ درحوزه پرونده‌های سرقت بوده است.

در سال ۱۴۰۱ نیز یک برنامه وسیع و گسترده داریم تا انشالله بتوانیم دستگاههای مختلف را در حوزه پیشگیری از سرقت مسئولیت‌پذیر کنیم. با توجه به قوانینی که در بالادست وجود دارد دستگاههای مختلف باید در حوزه سرقت و پیشگیری از سرقت عمل کنند از همین رو یکی از برنامه‌های اساسی ما مسئول‌سازی دستگاه‌ها و استفاده از پتانسیل دستگاه‌ها در زیر پوشش شورای تامین استان است.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره نقش پلیس آگاهی در قرارگاه سرقت گفت: ما به صورت منظم در جلسات این قرارگاه حضور داریم و همکاری لازم را با این قرارگاه داریم.

سردار لطفی درباره بانک اطلاعات مجرمان گفت: ضمن اینکه یک مشکلاتی در این بانک وجود دارد اما برای تعطیلات نوروز خیلی جدی این بانک را فعال کرده‌ایم و در تعطیلات عید با هماهنگی دستگاه قضایی در این ایام برنامه مفصلی برای کنترل مجرمانی که در این بانک اطلاعاتی هستند داریم.

وی ادامه داد: آگاهی تهران یک کار بزرگ و سنگین را انجام داده است و اطلاعات مجرمان در این بانک اطلاعاتی وارد شده و همه آن‌ها در تعطیلات عید کنترل می‌شوند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره سرقت‌های مسلحانه گفت: در سال ۱۴۰۰ در وقوع جرائم خشن و به ویژه جرائم مسلحانه با ۷ درصد کاهش نسبت به سال‌های قبل مواجه بوده ایم. خوشخبتانه آن چیزی که باعث خوشحالی است این است که ما سرقت مسلحانه کشف نشده‌ای در حال حاضر نداریم.

سردار لطفی درباره پرونده‌های فقدان تصریح کرد: یک کار بسیار بزرگ در پلیس آگاهی تهران بزرگ درخصوص پرونده‌های فقدان صورت گرفته است. ما فقدان را در پلیس آگاهی تهران بزرگ متمرکز کرده‌ایم و اداره خاصی را در پلیس آگاهی مرکز در خصوص پرونده‌های فقدان راه اندازی شده است خوشبختانه با توجه به اقداماتی که صورت گرفته است موارد منجر به جنایت در پرونده‌های فقدان از بین رفته است و لذا وضعیت خوبی در این زمینه داریم.

وی ادامه داد: این روند در سال ۱۴۰۱ نیز ادامه خواهد داشت و به پرونده‌های فقدان به سرعت رسیدگی خواهد شد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که آیا با افزایش فعالیت‌های مجرمانه به صورت باندی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: تمرکز پلیس آگاهی بر روی جرائم باندی و سازمان یافته است. جرائم خرد عمدتا در پلیس‌های دیگر به ویژه پلیس پیشگیری پیگیری می‌شود.

سردار لطفی تصریح کرد: در زمینه دستگیری و کشف جرائم سازمان یافته و باندی ما در سال ۱۴۰۰ با افزایش مواجه بوده ایم. ما در سال گذشته طرح کاشف را که در خصوص برخورد با جرائم سازمان یافته است به صورت ماهانه انجام داده‌ایم از همین رو دستگیری‌های ما در زمینه جرائم سازمان یافته و باندها افزایش پیدا کرده است.

وی همچنین درباره آزمایشگاههای تشخیص هویت گفت: بخش تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ یکی از مجهزترین و علمی‌ترین مجموعه‌ها است و از برنامه‌های ما تقویت این مجموعه است.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر