زمان مطالعه: 1 دقیقه

توضیح درباره شعارهای جنجالیِ بنر همسریابی/ ماجرای «سیب داریم، انار داریم، عروس با وقار داریم» چه بود؟

مدیر پلتفرم همسریابی «همدم»،‌ به انتقادها از شعارهای تبلیغاتی این پلتفرم روی بیلبوردهای شهری از قبیل «نون و پنیر آوردیم،‌ دخترتون رو بردیم» پاسخ داد.
25 اسفند 1400
شناسه : 85299
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/85299
578+
بالا
مدیر پلتفرم همسریابی «همدم»،‌ به انتقادها از شعارهای تبلیغاتی این پلتفرم روی بیلبوردهای شهری از قبیل «نون و پنیر آوردیم،‌ دخترتون رو بردیم» پاسخ داد.

حادثه 24 -  مدیر پلتفرم همسریابی «همدم»،‌ به انتقادها از شعارهای تبلیغاتی این پلتفرم روی بیلبوردهای شهری از قبیل «نون و پنیر آوردیم،‌ دخترتون رو بردیم» پاسخ داد.

زهره حسینی:

  (در پاسخ به سوالی مبنی بر حواشی که پیرامون تبلیغات این پلتفرم در سطح شهر تهران و بر روی بیلبوردها با اشعاری نظیر  نون و پنیر آوردیم، دخترتون رو بردیم  و یا  سیب داریم، انار داریم، عروس با وقار داریم  که بعضا نقدهایی به نوع نگاه  جنسیت زده به زن وارد شد): نظر ما بر این بود که برای تبلیغ این پلتفرم و فرهنگ سازی استفاده از این پلتفرم برای ازدواج جوانان و در بین خانواده‌ها، از اشعار فرهنگ عامه که در مراسم عروسی و پاتختی خوانده می‌شود، استفاده کنیم. این اشعار در مراسمات شهرهای مختلف وجود دارد.

  برای مثال در روستاهای مختلف کشورمان می بینیم زمانی که عروس به خانه داماد برده می شود به طور نمادین داماد سیب یا انار را به سمت عروس می اندازد و جوانان دیگر برای گرفتن سیب و انار از هم پیشی می گیرند و اشعاری نظیر آنچه که ما در تبلیغات استفاده کردیم خوانده می شود. خانواده عروس و داماد با خواندن این اشعار شادی می کنند و این مراسم کاملا پذیرفته شده است. ۴ شعر این چنینی در ۴ بیلبورد تهران  نصب شده بود. در کنار انتقاداتی که وارد شد استقبال زیادی هم از این تبلیغات شد.

  هدفمان از این تبلیغات تنها این بود که فرهنگ مراسمات مختلف شهرها را به تصویر بکشیم  و اینگونه در دل مردم جای باز کنیم تا بتوانیم برای خانواده‌هایی که استفاده از این پلتفرم را بد می‌دانند، فرهنگ سازی کرده باشیم. کما اینکه پس از آن تبلیغات بسیاری از کاربران ساکن شهرستان از ما درخواست کردند این تبلیغات را در شهرهای آنها نیز نصب کنیم تا خانواده‌ها راحت‌تر با این نوع آشنایی پیش از ازدواج و استفاده از پلتفرم‌های قانونی آشنایی ازدواج کنار آیند.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر