زمان مطالعه: 1 دقیقه

نجات 3 محکوم به قصاص بعد از ۳۷ سال از اعدام

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: ۳ محکوم به قصاص در ارومیه با تلاش مسئولان قضایی و گذشت اولیای دم به آغوش خانواده بازگشتند.
25 اسفند 1400
شناسه : 85293
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/85293
285+
بالا
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: ۳ محکوم به قصاص در ارومیه با تلاش مسئولان قضایی و گذشت اولیای دم به آغوش خانواده بازگشتند.

حادثه 24 -  رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: ۳ محکوم به قصاص در ارومیه با تلاش مسئولان قضایی و گذشت اولیای دم به آغوش خانواده بازگشتند.

ناصر عتباتی در جلسه سازش یک پرونده قصاص، خاطرنشان کرد: هر چند که وظیفه دستگاه قضایی اجرای حدود، احکام الهی و قوانین جاری کشور هست و باید برای برقراری نظم، احکام صادره از دادگاه‌ها خصوصاً در امور جنایی را به مرحله اجرا بگذارد، لکن وظیفه اخلاقی و انسانی و شهروندی ما و هر کسی هست که برای اصلاح ذات البین و برقراری دوستی و سازش تلاش و طرفین پرونده را به سازش دعوت کنیم.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در توضیح سازش در پرونده محکوم به قصاص گفت: در این پرونده حکم قصاص نفس ۳ نفر محکوم علیه پرونده که در سال ۱۳۶۳ تشکیل شده بودند صادر و پس از سیر تمام مراحل آماده اجرای حکم بود که با تلاش های اعضای گروه سازش و با گذشت اولیای دم محکومان از قصاص رهایی یافتند.

 عتباتی در پایان خاطرنشان کرد: به یمن میلاد یگانه منجی عالم بشریت و اعیاد شعبانیه این گذشت ارزشمند کام همه را شیرین  و بار دیگر سنت حسنه سازش را در جامعه اسلامی کشورمان پر رنگ و با جلوه کرد.

آخرین اخبار «حوادث آذربایجان غربی» را در صفحه حوادث آذربایجان غربی و حوادث ارومیه حادثه 24 بخوانید.

 

 

ارسال نظر