زمان مطالعه: 3 دقیقه

فروش نارنجک ریموت دار در بازار+ قیمت

کشف انواع و اقسام مواد محترقه از پیش‌ساز گرفته تا دست‌ساز و قاچاق و دستگیری ۲۳۲ نفر از عرضه کنندگان مواد محترقه از جمله طرح ویژه پلیس تهران در چهارشنبه آخر سال است.
24 اسفند 1400
شناسه : 85260
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/85260
982+
بالا
کشف انواع و اقسام مواد محترقه از پیش‌ساز گرفته تا دست‌ساز و قاچاق و دستگیری ۲۳۲ نفر از عرضه کنندگان مواد محترقه از جمله طرح ویژه پلیس تهران در چهارشنبه آخر سال است.

حادثه 24 -  کشف انواع و اقسام مواد محترقه از پیش‌ساز گرفته تا دست‌ساز و قاچاق و دستگیری ۲۳۲ نفر از عرضه کنندگان مواد محترقه از جمله طرح ویژه پلیس تهران در چهارشنبه آخر سال است.

برخلاف طرح‌های قبلی پلیس پایتخت که دورتا دور میدان H را میزهای متنوعی از اقلام و اجناس پر کرده و متهمان بازداشت شده، به صف می شدند این بار در طرح اقتدار پلیس امنیت تهران کمتر از ۱۰ متهم به چشم می خورند اگرچه تعداد بازداشتی ها پلیس در این مرحله حدود ۲۳۲ نفر است که انگار با پرونده تشکیل شده تحویل دستگاه قضایی شده اند.

این بار در دورتا دور محوطه علاوه بر میزها، خودروها نیز به چشم می خورند، خودروهایی با صندوق ‌های باز پر از کالا و وانت بارهایی که تا سقف پر شده اند از جعبه و بسته و مشما! اما آنچه از همه بیشتر جلب توجه می کند قطار شدن این حجم بالا از کشفیات مواد محترقه است که تمام محوطه را به خود اختصاص داده، در شکل ها و فرم‌های مختلف در رنگ‌ها و بسته بندی های متنوع؛ از ایرانی گرفته تا خارجی و از پیش ساز تا دست ساز!

هفت ترقه، آبشاری، زنبوری، دینامیتی، کپسولی، سیگارت، اکلیل سرنج، فشفشه ای، منور و هر مدل دیگری که تصور کنید اینجا به صف شده اند؛ اینجا دنیای مواد محترقه کشف شده پایتخت است!

کشف نارنجک ریموت دار!

روی میز در کنار نارنجک هایی که در زرورق های رنگی چشم نواز پیچیده شده اند ریموت و کنترلهای کوچکی به چشم می خورند.

افسر پرونده درباره جزئیات این پرونده می گوید: این نارنجک‌ها از راه دور عمل می کنند یعنی با یک قطعه سیمی که در آن به کار رفته به ریموت وصل شده و فرد می تواند این نارنجک ها را در فاصله دورتری از خود منفجر کند که خطری برای خود فرد نداشته اما با توجه به میزان چاشنی کار گذاشته می تواند برای سایر شهروندان آسیب ایجاد کند.

افسر پرونده در پاسخ به دیگر پرسش فارس درباره قیمت محصول می گوید: قیمت نارنجک حدود ۱۵۰ هزار تومان و ریموت را حدود ۳۵۰ هزار تومان می فروختند؛ قدرت تخریب هم به میزان چاشنی بستگی دارد اگرچه این کشفیات همه خنثی سازی شده اند.

سرهنگ معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت نیز در خصوص این محموله و همچنین رصد پلیس فتا در فضای مجازی به فارس می گوید: اقداماتی که همکاران بنده در فضای مجازی انجام دادند، منجر به شناسایی بیش از ۸۰ صفحه اینستاگرامی و تارنما شد که اقدام به تبلیغ و خرید و فروش مواد منفجره می‌کردند.

وی با بیان اینکه ۱۱ نفر از فروشندگان مجازی موادمحترقه دستگیر شدند، گفت: از بیش از ۳۰ نفر در خصوص عدم فعالیت در زمینه تبلیغ و خرید و فروش مواد منفجره، تعهد گرفته و بالغ بر ۷۰ هزار قلم انواع مواد محترقه غیرمجاز کشف شد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر