زمان مطالعه: 1 دقیقه

نجات 2 اعدامی از چوبه دار در یزد

معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس اداره توسعه حل اختلاف یزد از رهایی و بازگشت به زندگی دو نفر محکوم به قصاص نفس، پس از گذشت 10 سال در این استان خبر داد.
23 اسفند 1400
شناسه : 85225
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/85225
269+
بالا
معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس اداره توسعه حل اختلاف یزد از رهایی و بازگشت به زندگی دو نفر محکوم به قصاص نفس، پس از گذشت 10 سال در این استان خبر داد.

حادثه 24 -  معاون قضایی رییس کل دادگستری و رییس اداره توسعه حل اختلاف یزد از رهایی و بازگشت به زندگی دو نفر محکوم به قصاص نفس، پس از گذشت 10 سال در این استان خبر داد.

محمدرضا حداد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و در این رابطه اظهار کرد: دو برادر از اتباع غیرایرانی که با مشارکت اقدام به آدم ربایی، سرقت اموال و در نهایت مرتکب قتل عمدی نموده بودند تحت تعقیب قرار گرفته و در نهایت به مجازاتهای قانونی ازجمله قصاص نفس محکوم شده بودند که با رضایت اولیاء دم از مجازات قصاص نفس رهایی یافتند.

وی افزود: در مقررات کیفری ایران که برگرفته از شرع مقدس اسلام است توصیه بر دعوت طرفین به مذاکره و اصلاح ذات البین شده است و در همین راستا شوراهای حل اختلاف بعنوان یکی از نهادهای سازشی باتوجه به نزدیک به  دو دهه فعالیت خود در کشور سعی و تلاش نموده که به رسالت اصلی خود در تحقق صلح و آشتی بین اصحاب دعوی عمل نماید.

معاون قضایی رییس کل دادگستری یزد: خوشبختانه با همت و مساعی اعضاء یکی از  شعب شورای حل اختلاف ویژه زندانیان مستقر در زندان مرکزی یزد و برگزاری جلسات متعدد با اولیاء دم و با استمداد از خیرین و صلح یاران توانستند در نهایت رضایت اولیاء دم را جلب  نموده و محکومان به قصاص به نفس پس از گذشت ۱۰ سال از اجرای مجازات قصاص نفس  رهایی و به آغوش خانواده خویش بازگشتند.

حداد در پایان ترویج صلح و سازش را مستلزم آموزش، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در میان افراد دانست و تصریح کرد: ضرورت دارد تمام نهادهای دولتی، عمومی و تشکلهای مردم نهاد در زمینه نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش و حل اختلافات از طریق مذاکره و گفتگو تلاش نمایند تا قبل از اینکه دعاوی به دستگاه قضایی ارجاع شود در یکی از نهادهای سازشی حل و فصل گردد.

آخرین اخبار «حوادث یزد» را در صفحه حوادث یزد حادثه 24 بخوانید.

 

ارسال نظر