زمان مطالعه: 4 دقیقه

دستور فوری وزیر آموزش و پرورش در رابطه با لایحه رتبه بندی معلمان

معاون امور حقوقی مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تایید لایحه نظام رتبه بندی معلمان گفت: جزئیات این لایحه سال ۹۹ توسط دولت به مجلس تقدیم شد و پس از بررسی لازم و چندین بار ارجاع به مجلس و شورای نگهبان در تاریخ ۱۵، ۱۲، ۱۴۰۰ ایرادات نهایی آن برطرف شد و دیروز توسط شورای نگهبان به تایید نهایی رسید.
18 اسفند 1400
شناسه : 85042
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/85042
2437+
بالا
معاون امور حقوقی مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تایید لایحه نظام رتبه بندی معلمان گفت: جزئیات این لایحه سال ۹۹ توسط دولت به مجلس تقدیم شد و پس از بررسی لازم و چندین بار ارجاع به مجلس و شورای نگهبان در تاریخ ۱۵، ۱۲، ۱۴۰۰ ایرادات نهایی آن برطرف شد و دیروز توسط شورای نگهبان به تایید نهایی رسید.

حادثه 24 -  معاون امور حقوقی مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تایید لایحه نظام رتبه بندی معلمان گفت: جزئیات این لایحه سال ۹۹ توسط دولت به مجلس تقدیم شد و پس از بررسی لازم و چندین بار ارجاع به مجلس و شورای نگهبان در تاریخ ۱۵، ۱۲، ۱۴۰۰ ایرادات نهایی آن برطرف شد و دیروز توسط شورای نگهبان به تایید نهایی رسید.

دکتر قاسم احمدی لاشکی با اشاره به اشتباه تصور کردن افزایش حقوق با بحث رتبه بندی معلمان افزود: رتبه بندی ضمانت اجرای طرح تحول بنیادین است و اگر در گذشته یک آموزگار از بدو استخدام تا زمان بازنشستگی آموزگار باقی می‌ماند، اکنون برای تغییر جایگاه‌ها رتبه‌هایی تعریف شده است.

وی گفت: در ماده ۳ طرح رتبه بندی معلمان مصوب شد، رتبه بندی معلم‌ها در قالب نو معلم یا آموزشیار، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و معلم تمام تعریف شده است.

احمدی لاشکی از اهداف اجرای طرح رتبه بندی معلمان را افزایش کیفی فرایند تعلیم و تربیت ارتقای منزلت و جایگاه معلمان و استقرار نظام پرداخت‌ها بر اساس شایستگی عنوان کرد.

وی در خصوص ابلاغ نهایی طرح رتبه بندی معلمان گفت: برای تدوین آیین نامه اجرای این طرح، آموزش و پرورش با همکاری سازمان‌های برنامه و بودجه و امور استخدامی ظرف یک ماه مهلت دارند که پس از تدوین نهایی آن را به هیئت دولت تحویل دهند و پس از مصوب شدن از سوی رییس جمهور به وزارت آموزش و پرورش و سپس ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

احمدی لاشکی گفت: با دستور فوری وزیر آموزش و پرورش تصمیم بر تدوین نهایی آیین‌نامه‌ها در اسرع وقت است قرار شد اجرای آیین نامه نهایتاً از پایان شهریور ۱۴۰۰ در نظر گرفته شود.

وی گفت: تمام ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور موظف هستند در این مدت تا زمان ابلاغ نهایی، معلمان شاغل را مشخص و بر اساس شاخص‌های هیئت ممیزی در ۵ رتبه تعریف‌شده آن‌ها را توزیع کنند که پس از ابلاغ نهایی آیین‌نامه، بلافاصله وضعیت حقوقی آن‌ها بر اساس رتبه بندی تعریف شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره تبدیل وضعیت مربیان پیش دبستانی گفت: افرادی که قبل از سال ۹۱ با مدارس دولتی همکاری داشته اند و آموزش دهندگانی که قبل از سال ۹۲ همکاری مستمر و تجمیعی داشته‌اند به همراه رد شدگان آزمون‌های جامع و طرح قرآنی و طرح امین اگر وارد دانشگاه فرهنگیان یا دانشگاه تربیت بدنی شهید رجایی شوند مشمول استخدام خواهند شد.

وی گفت: پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان یا دانشگاه تربیت بدنی شهید رجایی پس از قبولی آزمون جامع استخدامی پس از پایان دوره یکساله می‌توانند به استخدام آموزش و پرورش درآیند.

معاون امور حقوقی مجلس وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برگزاری همایش هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری که از امروز در اهواز در حال برگزاری است گفت: وظیفه هیئت‌ها بررسی و رسیدگی تخلفات اداری در ادارات آموزش و پرورش است و خوزستان به عنوان یکی از قطب‌های این هیئت‌ها انتخاب شده است.

احمدی لاشکی افزود: شرکت کنندگان در این دوره پس از دریافت آموزش‌های لازم دستورات و مصوبات این همایش را به همه مناطق برای شناساندن قانون به افراد واجد شرایط منتقل می‌کنند.

وی درخصوص آزمون ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان هم گفت: جذب نیرو در دانشگاه فرهنگیان بر اساس کنکور سراسری و دوره یک ساله برای افرادی که حداقل لیسانس دارند انجام می‌شود و اردیبهشت سال آینده آزمون جامع برای جذب نیرو در این دانشگاه برگزار و نتایج سه برابر ظرفیت اعلام می‌شود که پذیرفته شدگان راهی دانشگاه فرهنگیان و پس از آموزش در مدارس جذب می‌شوند.

آخرین اخبار اجتماعی را در صفحه اخبار اجتماعی حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر