زمان مطالعه: 1 دقیقه

طناب دار قاتل ایلامی پس از 10 سال پاره شد

رئیس کل دادگستری ایلام از اخذ رضایت اولیاء دم در یک فقره پرونده قصاص با تلاش دادگستری و اعضاء شورای حل اختلاف استان خبر داد.
14 اسفند 1400
شناسه : 84864
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/84864
343+
بالا
رئیس کل دادگستری ایلام از اخذ رضایت اولیاء دم در یک فقره پرونده قصاص با تلاش دادگستری و اعضاء شورای حل اختلاف استان خبر داد.

حادثه 24 -  رئیس کل دادگستری ایلام از اخذ رضایت اولیاء دم در یک فقره پرونده قصاص با تلاش دادگستری و اعضاء شورای حل اختلاف استان خبر داد.

علی دهقانی از اخذ رضایت اولیاء دم در یک فقره پرونده قصاص با تلاش دادگستری و اعضاء شورای حل اختلاف استان خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در راستای نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در جامعه یک پرونده قصاص، پس از ۱۰ سال، با تلاش رئیس دادگستری و اعضاء شعب اول و سوم شورای حل اختلاف شهرستان چرداول با صلح و سازش مختومه شد.

رئیس کل دادگستری ایلام خاطرنشان کرد: اولیای دم با گذشت از حق قصاص، با این اقدام انسان دوستانه علاوه بر عفو قاتل، زمینه ترویج فرهنگ گذشت و ایثار را در جامعه و رفع اختلافات و جلوگیری از درگیری‌های احتمالی و صلح و سازش بین دو طایفه را فراهم کردند.

رئیس کل دادگستری ایلام با بیان اینکه امسال این دهمین پرونده قصاصی بود که با تلاش دادگستری استان و اعضای شورا‌های حل اختلاف و هیات‌های صلح و مصلحین با صلح و سازش مختومه شد، اظهار کرد: شورای حل اختلاف فرصتی کم نظیر برای ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم است که باید از ظرفیت این نهاد مردمی استفاده شود.

دهقانی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های اعضای شورا‌های حل اختلاف در حل و فصل دعاوی و اختلافات از طریق صلح و سازش، اقدام آن‌ها در ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه را ارزشمند و اثرگذار دانست و بر بهبود و پیشبرد مستمر این تلاش‌ها تاکید کرد.

آخرین اخبار مثبت و رویدادهای شیرین را در صفحه حادثه پلاس حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر