زمان مطالعه: 2 دقیقه

کلاهبرداری از 79 نفر با ترفند برنده‌شدن در مسابقات صدا‌و‌سیما

بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری 79 شهروند باعث شد همگی در دام اعضای یک باند تبهکار گرفتار شوند که به شیوه‌ای تکراری دست به کلاهبرداری می‌زدند.
11 اسفند 1400
شناسه : 84769
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/84769
248+
بالا
بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری 79 شهروند باعث شد همگی در دام اعضای یک باند تبهکار گرفتار شوند که به شیوه‌ای تکراری دست به کلاهبرداری می‌زدند.

 حادثه 24 -  بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری 79 شهروند باعث شد همگی در دام اعضای یک باند تبهکار گرفتار شوند که به شیوه‌ای تکراری دست به کلاهبرداری می‌زدند. این‌بار هم ادعای برنده‌شدن در مسابقات صدا‌و‌سیما باعث ضرر و زیان مالباختگان شد. با مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا و اعلام اینکه از طریق یک تماس تلفنی مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت. با توجه به اظهارات مالباختگان مشخص شد فردی ناشناس در تماس تلفنی به آنان اعلام کرده برنده خوش‌شانس قرعه‌کشی صدا‌وسیما شده‌اند و با ترفندهای متقلبانه و با این بهانه که برای دریافت جایزه به اطلاعات هویتی آنها و کد ارسال‌شده به تلفن همراهشان نیاز دارند، اطلاعات محرمانه هویتی مالباختگان را از خودشان دریافت کرده و این شهروندان پس از دقایقی متوجه کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان شده‌اند. در بررسی‌های فنی و اطلاعاتی، اعضای باند در یکی از استان‌های شمالی کشور شناسایی و با اخذ نیابت قضائی چهار متهم این پرونده دستگیر شدند. مأموران همچنین با بازرسی از مخفیگاه این گروه تعداد زیادی کارت بانکی اجاره‌ای، سیم‌کارت و گوشی‌های هوشمند کشف کردند. اعضای این باند که متشکل از سه مرد و یک زن هستند، در سراسر کشور فعالیت مجرمانه انجام می‌دادند. آنها پس از انتقال به پلیس فتای مازندران ضمن پذیرش جرم خود و کلاهبرداری ۹۰ میلیارد‌ریالی، شگردشان را برای فریب‌دادن طعمه‌ها شرح دادند.

در ادامه تحقیقات، ۷۹ مالباخته در این پرونده شناسایی شدند و این در حالی است که تعداد شکات همچنان در حال افزایش است و به‌ نظر می‌رسد این گروه افراد بیشتری را هدف اقدامات مجرمانه خود قرار داده باشند. سرهنگ سامع خورشاد، رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی مازندران، دراین‌‌باره به شهروندان توصیه کرد به‌هیچ‌عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور پای دستگاه عابربانک یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از‌جمله اینترنت‌بانک و همراه‌بانک نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌کنند، قطعا کلاهبرداری است و نباید فریب آنها را خورد.

آخرین اخبار «حوادث تهران» را در صفحه حوادث تهران حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر