زمان مطالعه: 2 دقیقه

لحظات وحشت دختر و پسر گمشده در خراسان

یک دختر و پسر کوچک که در دو حادثه جداگانه ناپدید شده بودند با تلاش نیروهای هلال احمر، بسیج و مردم منطقه پیدا شدند.
11 اسفند 1400
شناسه : 84766
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/84766
379+
بالا
یک دختر و پسر کوچک که در دو حادثه جداگانه ناپدید شده بودند با تلاش نیروهای هلال احمر، بسیج و مردم منطقه پیدا شدند.

حادثه 24 -  یک دختر و پسر کوچک که در دو حادثه جداگانه ناپدید شده بودند با تلاش نیروهای هلال احمر، بسیج و مردم منطقه پیدا شدند.

در نخستین حادثه خبر ناپدید شدن پسر بچه ۱۰ساله‌ای که چوپانی می‌کرد در منطقه عشایری کوه سفید طبس اعلام شد.

علیرضا آزاد، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان طبس گفت: با اعلام این خبر بلافاصله تیم پایگاه امداد و نجات بین شهری تپه طاق به محل اعزام و پسربچه را پس از حدود 10ساعت در ابتدای کویر طبس به سمت سمنان در مسیر روستای تپه طاق به دستگردان پیدا کردند. این پسربچه که به قصد چرای دام از منطقه عشایری کله حوض خارج و به سمت منطقه عشایری سنگ آب سیاه طبس حرکت کرده بود به‌دلیل نداشتن مسیری خاص، راه را گم کرده بود.

وی گفت: با تلاش نیروهای هلال احمر، نیروی انتظامی و گروه‌های مردمی این پسربچه در ابتدای کویر طبس به سمنان پیدا و به آغوش خانواده باز گردانده شد.

دومین حادثه

ابراهیم صارمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان شمالی نیز از پیدا شدن دختر بچه‌ای که در بیابان‌های شهرستان راز و جرگلان ناپدید شده بود خبر داد.

وی گفت صبح دوشنبه خانواده‌ای در روستای یوقان برج در تماس تلفنی با مرکز ندای امداد هلال احمر استان از گم شدن دختر بچه‌ای کمتر از ۴ سال خبر دادند. بلافاصله ۲ تیم امدادی ۴ نفره از هلال احمر شهرستان راز و جرگلان به منطقه اعزام و به جست و جو مشغول شدند.

وی ادامه داد: به خاطر حساسیت موضوع و همچنین ضرورت تلاش برای رسیدن به نتیجه پیش از تاریک شدن هوا، دو تیم آنست با سگ‌های زنده‌یاب و پهپاد جست وجو گر نیز از مرکز عملیات امداد و نجات هلال احمر استان به منطقه اعزام شدند. با جست و جوهای اولیه، کفش این دختربچه توسط نیروهای امدادی پیدا شد و ردی از پاهای او نیز یافت شد.

وی اظهار کرد: در نهایت پس از چندین ساعت جست‌وجو، این دختربچه در فاصله ۲ کیلومتری از محل زندگی‌اش پیدا و پس از اقدامات اولیه امدادی، سالم تحویل خانواده‌اش شد.

آخرین اخبار «حوادث خراسان رضوی» را در صفحه حوادث خراسان رضوی و حوادث مشهد حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر