زمان مطالعه: 3 دقیقه

پایان 16 سال کابوس اعدام 2 برادر قاتل در مازندران

مدیرکل زندان‌های مازندران از فراهم شدن آزادی دو برادر قائل پس از تحمل بیش از ۱۶سال حبس با رضایت خانواده مقتول از زندان آمل خبر داد.
09 اسفند 1400
شناسه : 84730
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/84730
324+
بالا
مدیرکل زندان‌های مازندران از فراهم شدن آزادی دو برادر قائل پس از تحمل بیش از ۱۶سال حبس با رضایت خانواده مقتول از زندان آمل خبر داد.

حادثه 24 -مدیرکل زندان‌های مازندران از فراهم شدن آزادی دو برادر قائل پس از تحمل بیش از ۱۶سال حبس با رضایت خانواده مقتول از زندان آمل خبر داد.

مدیرکل زندان‌های مازندران از فراهم شدن آزادی دو برادر قائل پس از تحمل بیش از ۱۶سال حبس با رضایت خانواده مقتول از زندان آمل در آستانه عید مبعث خبر داد.

علی استادی در حاشیه آزادی این دو برادر زندانی در زندان آمل گفت: این دو برادر در سال۱۳۸۴ در یک نزاع خانوادگی مرتکب قتل عمد شده بودند و در طی ۱۶سال گذشته دوران محکومیت کیفری خود را در زندان آمل سپری می‌کردند.

وی افزود: با پیگیری‌هایی که انجمن حمایت از زندانیان و اداره زندان شهرستان آمل با خانواده مقتول داشته، در نهایت زمینه آزادی این دو برادر ۵۵و۴۶ ساله روز دوشنبه فراهم و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی اضافه کرد، علاوه بر این دو برادر ۱۰زندانی محکوم به جرائم مالی نیز در آستانه مبعث پیامبر اکرم(ص) از زندان بابل آزاد شدند.

** آزادی هزار و ۳۲۴زندانی امسال در مازندران

مدیرکل زندان‌های مازندران همچنین از آزادی هزار و ۳۲۴زندانی جرایم غیرعمد وعمد از ابتدای امسال تا کنون در استان خبر داد و تصریح کرد: از این شمار حدود ۷۰۰زندانی جرائم مالی با اخذ رضایت از شاکیان و ۵۶۰نفر دیگر نیز با پرداخت حدود ۲۱میلیارد تومان اعتبار از ستاد دیه و کمک خیران استان از زندان آزاد شدند.

استادی ادامه داد، ۶۴زندانی مرتکب به قتل‌های عمد نیز امسال با رضایت خانواده‌های مقتول از پای چوبه دار رهایی و به کانون خانواده‌ها برگشتند.

**۳۴۰ زندانی جرائم عمد در انتظار کمک‌های مردمی برای آزادی

مدیرکل زندان‌های مازندران با اشاره به اینکه حدود ۳۴۰زندانی جرائم غیرعمد و مالی در زندان‌های مازندران دوران حبس خود را سپری می‌کنند گفت: برای آزادی این تعداد که بیش از ۱۸۰میلیارد تومان بدهی مالی محکوم در زندان حضور دارند، نیاز به کمک ستاد دیه وخیران استان هست که در صورت پرداخت این مبلغ زمینه آزادی آنها نیز فراهم خواهد شد.

استادی افزود: از این تعداد ۵۲زندانی به علت ناتوانی در پرداخت مهریه دوران محکومیت خود را در زندانی سپری می‌کنند.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های اصلاح و تربیتی برای زندانیان در استان نیز گفت: برنامه‌های تربیتی، آموزشی و فرهنگی در کاهش بزهکاری مجرمان موثر است و فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌های استان سبب شده است بیش از ۳۰۰زندانی در مازندران اکنون حافظ یک جز، چندجز و کل قرآن کریم شوند.

مدیرکل زندان‌های مازندران بر آموزش‌های فنی و مهارتی در زندان‌های استان نیز تاکید کرد و ادامه داد: بیش از ۷۰درصد زندانیان در رشته‌های مختلف مشغول به کار هستند و ۱۲۰۰ گواهینامه فنی و حرفه‌ای نیز دو سال گذشته برای زندانیان استان صادر شده است.

آخرین اخبار مثبت و رویدادهای شیرین را در صفحه حادثه پلاس حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر