زمان مطالعه: 5 دقیقه

اسرار قتل 3 زن پس از 32 سال فاش شد

مرد 54ساله اهل نیومکزیکوی آمریکا که چند ماه پیش به جرم نقض آزادی مشروط توسط پلیس دستگیر شده بود، حالا به قتل 3زن که اواخر دهه 80در این ایالت کشته شده بودند متهم شده است.
05 اسفند 1400
شناسه : 84615
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/84615
365+
بالا
مرد 54ساله اهل نیومکزیکوی آمریکا که چند ماه پیش به جرم نقض آزادی مشروط توسط پلیس دستگیر شده بود، حالا به قتل 3زن که اواخر دهه 80در این ایالت کشته شده بودند متهم شده است.

حادثه 24 -مرد 54ساله اهل نیومکزیکوی آمریکا که چند ماه پیش به جرم نقض آزادی مشروط توسط پلیس دستگیر شده بود، حالا به قتل 3زن که اواخر دهه 80در این ایالت کشته شده بودند متهم شده است.

به نقل از رسانه‌های آمریکا، پل آپوداکا مردی است که مدتی قبل به‌دلیل نقض قوانین آزادی مشروط توسط پلیس نیومکزیکو دستگیر شد اما وقتی به اداره پلیس انتقال یافت، اعترافات هولناکی به زبان آورد. او مدعی شد که یک قاتل سریالی است که 3نفر را در اواخر دهه 80در این ایالت به قتل رسانده و علاوه بر آن بارها اقدام به حمله و تجاوز به دختران جوان کرده است. هر چند در ابتدا اعترافات این مرد عجیب به‌نظر می‌رسید اما با ادامه تحقیقات مشخص شد که او در جریان هر 3 جنایتی که اعتراف کرده، نقش داشته است. معروف‌ترین جنایتی که این قاتل سریالی رقم زد در سال 1989رخ داد. آن روز دختری 18ساله به نام کیتلین آرکت پشت فرمان ماشینش در حال رانندگی بود و از خانه یکی از دوستانش به خانه خود برمی‌گشت که ناگهان گلوله‌ای به سرش اصابت کرد و او کنترل ماشین را از دست داد و با تیر چراغ برق تصادف کرد. پس از این ماجرا دختر جوان به بیمارستان منتقل شد اما روز بعد جانش را از دست داد و تا سال‌ها پس از این جنایت قاتل هرگز شناسایی نشد. قتل آرکت جنجال زیادی در رسانه‌های آمریکا به‌وجود آورد. او دختر یکی از نویسنده‌های معروف به نام لوئیس دانکن بود و مادرش که تا زمان مرگش، همه تلاشش را کرده بود تا قاتل او را پیدا کند، آهنگ معروف « من می‌دانم تابستان گذشته چه کردی» و کتاب «چه‌کسی دخترم را کشت؟»‌ را درباره ماجرای قتل وی نوشت.

خانواده آرکت حتی برای پیدا کردن قاتل یک کارآگاه خصوصی هم استخدام کردند و او در جریان تحقیقات خود به شواهدی دست یافت که نشان می‌داد پل آپوداکا(قاتل سریالی) در روز حادثه در نزدیکی محلی که خودروی مقتول تصادف کرده بود، دیده شده است اما در آن زمان این مرد متهم نشد. اما 2 جنایت دیگری که قاتل سریالی نیومکزیکو رقم زده بود، در سال 1988رخ داد. ابتدا در ژوئن 1988، دختر 21ساله‌ای به نام آلتا اوکلی را درحالی‌که از یک مهمانی که در محوطه دانشگاه نیومکزیکو برگزار شده بود، خارج می‌شد، هدف حمله مردی ناشناس قرار گرفت و با ضربات چاقو به قتل رسید. تنها چند ماه بعد، دختری به نام استلا گونزالس درحالی‌که در یکی از پیاده‌روهای خلوت شهر قدم می‌زد، هدف اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. 

3دهه بعد

بیش از 30سال از قتل‌ها می‌گذشت و در این مدت پلیس توانسته بود چند مظنون را دستگیر کند، اما شواهدی که علیه آنها به‌دست آمده بود، به‌گونه‌ای نبود که دادگاه را قانع کند و به همین دلیل همه مظنونان پس از مدتی آزاد شدند. درحالی‌که ماجرای این جنایت‌ها رو به فراموشی می‌رفت، چند ماه پیش اتفاق عجیبی رخ داد. مأموران پلیس مردی به نام پل آپوداکا را که به اتهام جرایم جنسی دستگیر شده اما در آزادی مشروط به سر می‌برد به جرم نقض قوانین آزادی مشروط دستگیر کردند و او پس از انتقال به اداره پلیس به هر 3 جنایت قدیمی اعتراف کرد. چند وکیل این مرد می‌گوید که پل آپوداکا در شرایطی به قتل‌ها اعتراف کرده که از نظر روانی در شرایط مطلوبی نبوده و در حالت مستی، چنین اعترافاتی را به زبان آورده است، اما طی ماه‌های گذشته تحقیقات پلیس درباره هر 3جنایت قدیمی ادامه یافت و شواهدی به‌دست آمد که نشان می‌داد این مرد، یک قاتل سریالی است. براساس همین شواهد، پل آپوداکا 2روز پیش برای هر 3 قتل متهم شناخته شد و در این شرایط قرار است روز جمعه به اتهام این جنایات در دادگاه محاکمه شود.

تازه ترین رویدادهای جهان را در صفحه اخبار جهان حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر