زمان مطالعه: 5 دقیقه

عزل علی‌اکبر پورمحمدی سرپرست فرمانداری رفسنجان به خاطر توهین به خبرنگار

سرپرست فرمانداری رفسنجان که به یک خبرنگار توهین کرده بود برکنار شد! شنیدن این خبر در ژاپن شاید طبیعی باشد ولی در ایران؟...
03 اسفند 1400
شناسه : 84560
منبع:
اشتراک گذاری
اشتراک گذاری با
تلگرام گوگل پلاس
لینک
https://hadese24.ir/news/84560
345+
بالا
سرپرست فرمانداری رفسنجان که به یک خبرنگار توهین کرده بود برکنار شد! شنیدن این خبر در ژاپن شاید طبیعی باشد ولی در ایران؟...

حادثه 24 -  سرپرست فرمانداری رفسنجان که به یک خبرنگار توهین کرده بود برکنار شد! شنیدن این خبر در ژاپن شاید طبیعی باشد ولی در ایران؟...

دوشنبه دوم اسفند بود که فیلم کوتاهی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. در این فیلم علی‌اکبر پورمحمدی سرپرست فرمانداری رفسنجان، خبرنگاری را که در حال پرسیدن سوالی از او بود، با توهین، تهدید می‌کرد.

خبرنگار: «حرف‌هایی مطرح شده که روز اولی که شما وارد فرمانداری شدید به خاطر شتری که برای شما کشتند شما در قضیه آب دارید اجازه می‌دهید که از کف رودخانه برود. چون آن آدم معروف این کار را انجام داده.»

سرپرست فرمانداری: «شتر کشتند که کشته باشند.»

خبرنگار: «خب برای شما کشتند. این طرف قضیه شما دارید دفاع و حمایت از این شخص می‌کنید که انتقال آبش صورت بگیرد.»

سرپرست فرمانداری: «یک بار دیگه تکرار کنی تو دهنت می‌زنم.»

خبرنگار: «خیلی ممنون. تو دهن خبرنگار بزنید پاسخگویی‌تان است؟»

سرپرست فرمانداری: «حواست جمع باشه.»

پخش همین کلیپ کوتاه، انتقادات فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی علیه رفتار برخی مسئولان و به خصوص این مسئول ایجاد کرد تا جایی که علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در حساب کاربری خود در توییتر با استفاده از هشتگ "فرماندار رفسنجان" نوشت: «‏دوران‌ بدزبانی با خبرنگاران‌ گذشته است؛ دولت مردمی، پاسخگو و حفظ کرامت خبرنگاران از سوی دولت‌مردان ضروری است.»

البته طبق سوابق گذشته از این نوع برخوردها و پخش آن، انتظار می‌رفت بعد از چند روز به بوته فراموشی سپرده شود. اما ظهر سه‌شنبه سوم اسفند بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار کرمان، دستور عزل علی اکبر پورمحمدی سرپرست فرمانداری رفسنجان را صادر کرد!

در بخشی از متن گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور آمده است: «گفتمان دولت مردمی و عدالت محور آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی ایجاب می کند که مدیران آن ضمن داشتن روحیه مردمی و جهادی، نسبت به تعامل و تکریم آحاد افراد جامعه اهتمام داشته باشند.»

همین برکناری ساده و برخورد با مسئول هتاک که البته در بسیاری از کشورهای جهان امری طبیعی محسوب می‌شود، موجی از شادی آمیخته با تعجب را برای بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرد. چرا که سابقه چنین برخوردهایی به ندرت در میان مسئولان دیده شده و یا اگر هم بوده اطلاع‌رسانی نشده است.

به طور مثال نماینده‌ای که در خیابان بر گوش سربازی سیلی زد در همین روز در کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی یکی از تصویب‌کنندگان این طرح بود تا شاید دیگر فضای مجازی باعث انتشار چنین کلیپ‌هایی نشود.

از طرفی جای خالی نظارت بر مسئولان به شدت حس می‌شود؛ چرا که در همه جا دوربینی روشن نیست تا فیلم چنین رفتارهایی ثبت و ضبط شود و به گوش مسئولان رده بالا برسد. با این حال همین عزل، قدمی به جلو به حساب می‌آید و این امیدواری را ایجاد می‌کند که شاید رویه مدیران بالادستی عوض شده و به جای حمایت بی چون و چرا از همکارانشان، در صورت تخلف به سرعت با بررسی موضوع، واکنش مناسبی نشان خواهند داد. البته به شرطی که پس از مدتی، چنین مدیرانی در مسئولیتی بالاتر یا همتراز دیده نشوند و چنین اقداماتی جنبه نمایشی نداشته باشد.

به هر حال شتری که برای سرپرست فرمانداری رفسنجان کشته شد برایش خوش‌یمن نبود و شتر عزل خیلی زود بر در فرمانداری رفسنجان خوابید. حالا برای بسیاری از مردم که سابقه چنین برخوردهایی را از سوی برخی از مسئولین دارند ولی کلیپی از آنها منتشر نشده، این امیدواری به وجود آمده که از این به بعد مسئولین هتاک و آنهایی که خود را به جای نوکر، ارباب مردم می‌دانند و چنین برخوردهای زننده‌ای با مخاطبشان دارند با یادآوری این فیلم از تکرار چنین رفتارهایی پرهیز کنند چرا که ممکن است دفعه آینده این شتر بر در خانه آنها بخوابد.

آخرین اخبار روز را در صفحه اخبار روز حادثه 24 بخوانید.

ارسال نظر